قویترین و بهترین سایت نیازمندیهای رایگان کشوری
بروزرسانی: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: 0
ارسال کننده: دکتر سید مجید موسوی
لیزر موی زائد

لیزر موی زائد واژن

لیزر بیکینی یکی از روشهای جدیدی است که می توان موهای زائد را در مناطق خاصی از بدن از بین برد. بانوان ذاتا زیبایی را دوست دارند و زیبایی نقش مهمی در زندگی آن­ها دارد. وجود موهای اضافی باعث می  شود که بسیاری از بانوان احساس زیبایی نکنند.بانوان برای حل این مشکل باید مدام اقدام به خرید تیغ یا موم بکنند و خود را به دردسر بیاندازند.

راه حل بهتری نیز وجود دارد و به وسیله آن می توان مشکل موهای زائد را به طور کلی حل کرد. این راه حل، استفاده از لیزر است. لیزر را می توان برای بخش­ های مختلف بدن به کار برد.

استفاده از این روش مزایای بسیاری زیادی به همراه دارد. به جای این که بارها بخواهید اقدام به خرید وسایلی برای حذف موهای زائد کنید، بهتر است که با استفاده از لیزر این کار را یکبار برای همیشه انجام بدهید. ما امروز قصد داریم که در مورد لیزر بیکینی صحبت کنیم. اگر شما نیز تصمیم دارید از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوید، بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ناحیه شرمگاهی همیشه با دسته­ای از مو پوشانده شده است. این موها علاوه بر این که زائد هستند و مشکلاتی را مانند تعریق ایجاد می­کنند. علاوه بر این، این مسئله معمولا در روابط جنسی نیز ممکن است که اثر منفی داشته باشد. بانوان زیادی هستند که سعی می­ کنند با استفاده از وسایلی مانند تیغ این مناطق را اصطلاح کنند. این مسئله نیز مشکلات مربوط به خود را دارد. استفاده از تیغ در ناحیه شرمگاهی باعث می­ شود که در بلندمدت پوست دچار مشکلاتی شود. یکی از شایع­ترین این مشکلات قرمزی پوست و جوش در این ناحیه حساس است.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

موی زائد چیست؟

به موهایی که دارای ضخامت زیاد و رنگ تیره می باشند، موی زائد گفته می شود. این مو در نواحی از بدن مانند صورت، گلو، چانه، سینه و همچنین اطراف ناف روییده می شود. رویش موهای زائد با موهایی که در نواحی دیگر بدن رشد می کنند، متفاوت است و برای زنان امری ناخوشایند می باشد و مشکلاتی برای آن ها ایجاد می کند. البته برخی افراد به صورت طبیعی دچار پرمویی در بدنشان می باشند و این اتفاق به صورت ژنتیکی در آن ها وجود دارد.

دلیل ایجاد موهای زائد

ناراحتی که اغلب پس از گذر از دوران بلوغ زنان رخ می دهد، هیرسوتیسم می باشد که سبب رشد کردن موهای زائد در بدن زنان می شود. برای ایجاد ایم ناراحتی دو دلیل وجود دارد. نخست علت ایجاد آن به این خاطر است که از تخمدان و غدد فوق کلیوی زنان، هورمون های مردانه ترشح می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد و هورمون های مردانه در زنان زیاد می شود، رشد موهای زائد که ضخیم و تیره می باشند به طور غیر معمولی در قسمت های مختلف بدن زنان رخ می دهد. آن دسته از زنانی که دارای کیست های زیادی در تخمدان خود هستند، بیشتر با این مشکل مواجه می شوند.

دومین دلیلی که این ناراحتی را به وجود می آورد به این علت است گیرنده های مو در برخی از زنان بسیار حساس است و در صورت ترشح شدن مقدار کمی از هورمون مردانه هم واکنش نشان می دهند. هیرسوتیسم می تواند موجب آسیب دیدن تخمدان و همچنین بیماری مربوط به غدد داخلی در زنان شود. علاوه بر این ها در مواقعی نیز که هورمون ها در بدن زنان به هم ریخته می شوند، رشد بیش از اندازه مویی ایجاد می شود که به آندروژن ها مربوط می شود.

علائم هیرسوتیسم در زنان

در شرایطی که در بدن و یا صورت رشد ناگهانی و سریع مو اتفاق افتد، می تواند نشانه ای برای وجود هیرسوتیسم باشد که باید در این صورت به پزشک مراجعه کرد. از دیگر علائم این ناراحتی می توان به ریزش مو در قسمت دو طرف پیشانی اشاره کرد.

لیزر موی زائد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-لیزر موی زائد

لیزر موی زائد چیست؟

قبل از اینکه به یک کلینیک زیبایی بروید، احتمالا بهتر است اول تحقیق کنید تا ببینید لیزر موهای زائد چیست و چگونه انجام می‌شود. در سال‌های اخیر لیزر موهای زائد بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از افراد با استفاده از این روش، خود را از شر اصلاح و اپیلاسیون مداوم موهای زائد راحت می‌کنند. در این روش نور بسیار متمرکزی از طریق سطح پوست به فولیکول‌های مو تابانده می‌شود. رنگ‌دانه‌های موجود در این فولیکول‌ها نور را جذب کرده و در اثر گرمای بالا از بین می‌روند.

به عبارت دیگر، در طی جلسه لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می‌کند که این نور توسط کیسه‌های لوله‌ای شکل درون پوست که مو را به وجود می‌آورند، جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود و به این کیسه‌ها یا همان فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند. این آسیب رشد موها را در آینده مهار کرده یا تا حد زیادی آن را به تاخیر می‌اندازد.

در حال حاضر بسیاری از منابع پزشکی از لیزر موهای زائد به‌جای حذف دائمی موهای زائد با عنوان حذف طولانی‌مدت موهای زائد استفاده می‌کنند. چون ممکن است تمام فولیکول‌ها از بین نروند و بعد از چند ماه یا چند سال شاهد رشد مجدد بعضی از موهای خود باشید.

مراحل انجام لیزر موی زائد واژن

لیزر موهای زائد را می توان به عنوان بهترین روش در از بین بردن موهای زائد رشد کرده در نواحی مختلف بدن در نظر گرفت، انجام لیزر موهای زاید درکنار عمل های زیبایی و جراحی های پلاستیک یکی از رایج ترین راه های بهبود زیبایی ظاهری افراد نیز محسوب می شود و از این نظر دارای محبوبیت زیادی بین افراد مختلف به ویژه خانم ها است.

برای لیزر موهای زائد ابتدا بر اساس نوع و رنگ پوست فرد یک دستگاه لیزر مناسب به منظور انجام حذف موهای زاید در نظر گرفته می شود، انتخاب نوع دستگاه لیزر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که لیزر موهای زائد در افراد مختلف با انواع پوست متفاوت نیازمند دستگاه خاصی است تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد.

در ابتدای روند لیزر موهای زائد پزشک متخصص ناحیه ای از بدن فرد را که قرار است لیزر شود با مواد بی حسی تحت بی حسی موضعی قرار می دهد، سپس دستگاه لیزر با تاباندن اشعه های لیزر موهای زائد رشد کرده را از پوست شناسایی کرده و بعد از آن اقدام به سوزاندن و از بین بردن رنگدانه ها و پیاز های مو می کند.

پزشک با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد این روند را بار ها و در چند جلسه درمان تکرار می کند تا موهای زائد رشد کرده به طور کامل از بین بروند، در صورتی که شخص قصد انجام از بین بردن موهای زاید را در چند منطقه مختلف از بدن و اندام های خود داشته باشد، روند انجام لیزر موهای زائد در مناطق دیگر نیز انجام شده و موجب رفع آن ها خواهد شد.

انواع لیزر موی زائد

لیزر روبی

به عنوان قدیمی ترین دستگاه لیزر موهای زائد (اولین دستگاه مورد تایید برای حذف موهای زائد)، روبی دستگاه است که دارای تحقیقات بالینی زیادی برای اثبات موثر بودن در حذف موهای زائد را دارا می باشد. از آن جایی که این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر، دارای بیشترین میزان جذب نور در ملانین است، برای موهای نازک و پوست و موهای تیره و روشن (تا تیپ پوستی دو) مناسب ترین گزینه است هر چند هنوز ثابت نشده است که بر موهای بلوند، قرمز یا خاکستری تاثیر چندانی دارد یا نه.

به دلیل جذب بالای نور توسط ملانین، استفاده از لیزر روبی در پوست های تیره تر توصیه نمی شود، زیرا ممکن است باعث ایجاد تغییر رنگ پوست شود. هر چند امروزه دستگاه های جدیدتر و پیشرفته تر با تاثیر بهتر از روبی موجود می باشند.

طول موج لیزر روبی ۶۹۴ نانومتر است.

نقطه ی ضعف لیزر روبی سرعت کمتر آن نسبت به دیگر مدل ها و همچنین ظرفیت درمانی کوچک آن است. این بدین معناست که برای دستیابی به نتیجه ای بلند مدت در مقایسه با دیگر لیزرها به جلسات درمانی بیشتری نیاز است.

مزایا لیزر روبی

کاهش و از بین بردن دائم موهای زائد

درد و ناراحتی به هنگام استفاده از این لیزر کمتر از انواع دیگر لیزرهاست.

استفاده از سیستم و دستگاه‌های خنک کننده که خطر سوختگی و عوارض جانبی را کاهش می‌دهد.

موهایی که پس از انجام درمان دوباره رشد می‌کنند معمولاً نازک‌تر و کم پشت‌تر هستند.

معایب لیزر روبی

برای پوست‌های تیره و برنزه مناسب نیست.

درمان سطوح نسبتاً کوچک

نرخ ارسال پالس کند که به معنی مدت زمان طولانی‌تر لازم برای درمان می‌باشد.

قدیمی بودن روش و جایگزینی آن با روش‌های جدیدتر و مؤثرتر

خطر سوختگی، ایجاد آثار زخم، التهاب، سرخ شدگی و تغییر رنگ پوست

لیزر آی پی ال IPL

لیزرها از پرتو نور تک رنگ در یک طول موج استفاده می کنند، اما آی پی ال از پرتو نور چند رنگ، غیر متمرکز و دارای طیف گسترده برای تابش روی سطح پوست و هدف گیری ملانین استفاده می کند. آی پی ال قادر است نواحی بزرگ تر را با سرعت بیشتری هدف بگیرد این در حالیست که لیزر بیشتر بر روی نقطه ی خاصی تمرکز می کند.

به عنوان یکی از بی خطرترین روش های حذف موهای زائد در بازار، اثر گذاری آن بر روی پوست های تیره و در طولانی مدت، همانند لیزر نیست.

آی پی ال بر تیپ پوستی یک و دو اثر گذاری بیشتری دارد. در حالی که ادعا می شود برای تمام مدل پوست ها کاربرد دارد، اما نتایج حاصل در پوست های نوع دو به بالا زیاد مورد قبول نبوده است. دستگاه آی پی ال را می توان برای درمان موهای روشن استفاده کرد اما هنوز تحقیقاتی در رابطه با موثر بودن آن انجام نشده است.

معمولا نسبت به دیگر لیزرها ارزان تر است و درد کم تری دارد. نتیجه ی حاصل شده با این روش IPL نیز به خوبی لیزر نمی باشد. مهم ترین مزیت استفاده از آی پی ال این است که می توان علاوه بر حذف موهای زائد با تعویض فیلتر دستگاه به درمان عارضه های مختلف پوستی مانند پیگمانتاسیون، مشکلات عروقی پوست، آکنه و جوانسازی پوست نیز پرداخت.

طول موج لیزر ای پی ال ۱۲۰۰ – ۵۰۰ نانومتر است.

مزایای لیزر IPL

می‌تواند بخش‌های وسیعی از پوست را تحت درمان قرار دهد

از لیزرهای دیگر به مراتب ارزان‌تر است

ایجاد درد و ناراحتی در این روش کمتر از روش‌های مبتنی بر استفاده از پرتو لیزر است

معایب لیزر IPL

بیشتر برای درمان پوست‌های روشن مؤثر است

این فناوری قدیمی است و در حال حاضر از آن چندان استقبال نمی‌شود

به‌طور کلی می‌توان آن را ضعیف‌تر و کم اثرتر از لیزر درمانی برای حذف موهای زائد دانست

لیزر دایود

لیزر دایود یکی از جدیدترین لیزرها در بازار می باشد. مانند لیزر الکساندرایت داری عمق نفوذ بالا در فولیکول مو می باشد، که موجب محافظت از پوست در برابر اشعه و در نتیجه درمانی بی خطرتر می شود. این ویژگی، لیزر دایود را برای پوست های تیره بی خطر می کند، هر چند از آن جایی که تحقیقات بلند مدتی درباره درمان پوست های تیپ ۶ انجام نشده است، این لیزر برای پوست های تیپ شش توصیه نمی شود.

لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانومتری عمل می‌کند. طول موج بالا، این امکان را به متخصص می‌دهد که به عمق بیشتری از پوست نفوذ کند تا از آسیب رسیدن به ملانین موجود در اپیدرم پوست جلوگیری به عمل آورد و به طور مستقیم، فقط فولیکول مو را مورد هدف قرار دهد.

از لحاظ علمی، طول موج بلندتر کمک می‌کند از آسیب‌های پوستی و تغییرات رنگ دانه‌ای که در انواع لیزر با طول موج کوتاه‌تر حاصل می‌گردد، پیشگیری شود. لیزر دایود، گزینه بسیار خوبی برای موهای ضخیم و تیره، به ویژه در ناحیه بیکینی محسوب می‌گردد. و مناسب‌ترین لیزر برای تیپ پوستی ۴ می‌باشد.

لیزر دایود ثابت کرده که برای پوست های تیپ یک تا پنج نتایج بی خطر و فوق العاده ای بر جای می گذارد. جدید بودن این روش بدین معناست که هنوز تحقیقات کافی درباره ی نتایج آن در بلند مدت انجام نشده است. نتایج موجود نشان دهنده ی کاهش ۷۰ درصدی موها پس از هجده ماه می باشد.

دایود برای پوست های روشن تا متوسط طراحی شده و بر روی موهای تیره و ضخیم بهترین تاثیر را می گذارد. توانایی آن برای پوشش نواحی بزرگ، آن را به انتخابی عالی برای کمر و ناحیه ی بیکینی تبدیل کرده است.

در مورد عوارض جانبی، حتی با وجود عمق نفوذ بیشتر، هنوز هم احتمال ایجاد هایپرپیگمانتاسیون و اسکار وجود دارد. در بیشتر موارد عوارض جانبی موقتی می باشند. البته عمق نفوذ زیاد باعث می شود درمان با این روش دردناک تر نیز باشد. احتمال ایجاد کهیر با لیزر دایود بیشتر از دیگر مدل ها می باشد.

مزایای لیزر دایود

طول موج بالاتر امکان نفوذ بیشتر در پوست را می‌دهد

درمان بخش‌ها و نواحی بزرگ در بدن

بازیابی سریع

درمان مؤثر پوست‌های تیره‌تر

طول موج قابل تنظیم و در نتیجه انعطاف پذیری بالا

کاهش احتمال آسیب رسیدگی به لایه اپیدرمیس پوست

معایب لیزر دیود

می‌تواند باعث کهیر شود

عوارض جانبی که ممکن است شامل سوختگی و تغییر رنگ پوست باشد

عدم وجود مطالعات زیاد در مورد عوارض جانبی در طولانی مدت

لیزر ND : YAG

این لیزر جدیدترین لیزر موهای زائد در بازار می باشد و به طور خاص برای حذف موهای زائد پوست های برنزه و تیره طراحی شده است. این نوع دستگاه برای پوست های نوع یک تا شش کاربرد دارد و ثابت شده که در کاهش رشد مو در همه تیپ های پوستی موثر است. به دلیل جدید بودن این نوع لیزر هنوز تحقیقات کافی در رابطه با تاثیر بلند مدت آن انجام نشده است.

به دلیل عمق بالای نفوذ آن نسبت به دیگر لیزرها، لیزر ND:YAG می تواند از رنگ دانه های تیره رنگ پوست نیز بگذرد و مستقیم به سراغ هموگلوبین های فولیکول مو برود.

خطر سوختگی و زخم در تمام تیپ های پوستی در لیزر ND:YAG وجود دارد چرا که بر خلاف دیگر مدل ها، ملانین اولین رنگدانه هدف قرار گرفته شده نیست. یکی از مزایای این لیزر قابلیت تنظیم عمق نفوذ به مقدار کم تر است (با طول موج ۵۳۲ نانومتر) تا بتواند موهای نازک تر نزدیک به سطح پوست را هدف بگیرد، اما بهرحال موثر بودن آن به طور کامل در این روش ثابت نشده است.

هنوز ثابت نشده است که لیزر ان دی:یاگ بر روی موهای روشن (بلوند، خاکستری و قرمز) تاثیر دارد یا خیر، در عین حال همانند لیزر دایود، فرکانس و میزان نفوذ بالای آن می تواند درمان را دردناک کند، هرچند بسیاری از افراد می گویند درد آن قابل تحمل است.

طول موج ان دی:یاگ ۱۰۶۴ نانومتر است.

رفع موهای زائد توسط لیزر، با هدف گرفتن ماده‌ای در مو بنام ملانین، که مسئولیت رنگدانه‌ها را بر عهده دارند، عمل می‌باشد. هر چه مو تیره‌تر باشد تجمع و تمرکز ملانین در پوست بالاتر خواهد بود.

زمانی که بیمار دارای میزان بالاتری از ملانین اپیدرمی است، جذب لیزر توسط هدف که ملانین مو می‌باشد، با اختلال روبرو شده و به جای آن توسط ملانین اپیدرمی پوست جذب می‌شود، البته این اتفاق لزوما به معنای عدم تاثیر لیزر نیست اما می‌تواند عوارضی همچون سوختگی، زخم، خراش و یا لکه‌های تیره (hyperpigmentation) بر روی پوست ایجاد نماید. فن‌آوری لیرز ان-دی-یاگ Nd:YAG از طول موج بالاتری نسبت به انواع دیگر لیزرها بهره می‌گیرد که آنرا برای رفع موهای زائد در بیماران با پوست‌های تیره مناسب می‌سازد.

مزایای ND:YAG

این سیستم می‌تواند برای درمان تمام انواع پوست‌ها، شامل پوست‌های تیره و پوست‌های زرد رنگ مردم آسیای شرقی، مورد استفاده قرار گیرد.

 تأخیر در زمان رشد مجدد در هنگام استفاده از این لیزر بیشتر از دیگر لیزرها می‌باشد.

نواحی بزرگ سطح پوست با کمک این لیزر می‌توانند به‌طور مؤثر و خیلی سریع درمان شوند.

 در حال حاضر پیشرفته‌ترین فناوری را در میان روش‌های مختلف لیزر درمانی ارائه می‌کند

معایب ND:YAG

ممکن است دردناک باشد

 عدم وجود مطالعات و تحقیقات بر روی نتایج و اثرات بلند مدت این روش

 بر موهای نازک و روشن تأثیر کمی دارد

لیزر الکساندرایت (الکس)

دارای طول موج ۷۵۵ نانومتری است و یکی از پیشرفته‌ترین دستگاهای لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می‌باشد. طول موج کوتاه‌تر، درمان را برای پوست‌های روشن تر به نسبت پوست تیره، موثرتر می‌سازد. از آن جایی که لیزر الکساندرایت از اندازه بزرگ‌تری برخوردار است، موجب می‌شود نواحی بزرگ‌تر سریع‌تر درمان شود.

این لیزر بهترین تاثیر و کم‌ترین عارضه را دارد و در نژاد ایرانی استفاده از این دستگاه بسیار مناسب و پر طرفدار است زیرا این نوع لیزر مناسب تیپ پوستی ۱ تا ۴ می‌باشد. مکانیسم آن برای رفع موهای زائد بر پایه جذب انتخابی نور نهاده شده است که در آن اشعه لیزر بدون آن که به سطح پوست آسیبی وارد کند وارد پوست شده و جذب فولیکول‌های مو می‌گردد. در این حالت آسیب‌های بافتی در فولیکول مو در حداکثر میزان خود و دریافت محیطی در حداقل است.

رنگدانه ملانین در لایه اپیدرم پوست حتی در پوست‌های تیره بسیار کم و در مقابل به میزان بسیار زیاد در مو تجمع یافته است بنابراین ملانین بهترین و مهمترین ماده بیولوژیکی هدف برای بکارگیری جذب انتخابی لیزر به منظور رفع موهای زائد است .

هر چه موها تیره‌تر و کلفت‌تر باشند، تاثیر لیزر بیشتر است و بهترین نتایج با لیزر الکساندرایت برای افراد با پوست روشن و دارای موی سیاه و ضخیم به دست می‌آید.

لیزر بر روی موهای سفید، بور و کرکی اثری ندارد. هیچ دستگاه لیزری نمی‌تواند به طور کامل موهای بدن را برای همیشه از بین ببرد و هدف از درمان، کاهش طولانی مدت تراکم موها، کاهش سرعت رشد و کاهش ضخامت مو تا حدی که مورد رضایت فرد باشد خواهد بود.

یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو می‌باشد. برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پر تاثیرترین لیزر می‌دانند.

کاربرد لیزر الکساندرایت

حذف موهای زائد

درمان لکه های پیری

درمان رگ های عنکبوتی

پاک کردن تتو

درمان لک های مادرزادی عروقی

لیزر الکساندرایت سرعت بالاتری نسبت به دیگر مدل های لیزر دارد و اندازه ی محلی که درمان می کند، بیشتر است. بنابراین انتخاب مناسبی برای درمان نواحی بزرگ با سرعت بالا است. این دستگاه دارای عمق نفوذ فوق العاده می باشد و آن را به یکی از موثرترین و سریع ترین روش های موجود تبدیل کرده که به جلسات درمانی کم تری نیاز دارد.

علاوه بر آن ثابت شده است که در حذف موهای نازک تر نسبت به دیگر مدل ها تاثیر بیشتری دارد و آن را برای نواحی از بدن که دارای موهای ضخیم نیست، ایده آل کرده است. معایب سرعت بالا این است که باعث می شود لیزر الکساندرایت نسبت به روبی دردناک تر باشد. با وجود طول موج بلندش هنوز هم خطر تغییر رنگدانه ی پوست به دلیل جذب بالای نور توسط ملانین در پوست های تیره تر وجود دارد. بنابراین برای پوست های نوع یک تا سه بهترین گزینه است. هر چند در تیپ پوستی چهار هم کاربرد دارد اما اثر آن کمتر است.

مزایا لیزر الکساندرایت

سرعت بالای پالس که به معنی زمان کمتر برای درمان است

مؤثر بر روی انواع پوست‌ها با درجات روشنایی از سفید تا سبزه

برای درمان و از بین بردن موهای نازک مؤثرتر از دیگر لیزرهاست

پوشش بخش‌ها و نواحی بزرگ بدن با میزان و قدرت نفوذ بالا

معایب لیزر الکساندرایت

برای پوست‌های برنزه یا تیره مناسب نیست

ممکن است باعث تغییر رنگ دانه‌های پوست شود

استفاده مکرر از آن ممکن است باعث ایجاد درد شود

دیگر لیزر های موی زائد

لیزر ترکیبی soprano ice platinum

لیزر ترکیبی soprano ice platinum نسل جدید سیستم حذف موهای زائد است. سوپرانو آیس توسط کلینیک‌های پیشرفته حذف موهای زائد و پزشکان پیشتاز در سراسر دنیا استفاده می‌شود.

دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم ترکیبی است از سه طول موج لیزر:

الکس ۷۵۵ نانومتر

دایود ۸۱۰ نانومتر

ان دیاگ ۱۰۶۴ نانومتر

تکنولوژی این دستگاه به این شکل است که روی قسمت‌های مختلف فولیکول مو تاثیر گذاشته و اثر بخشی فوق‌العاده آن به صورت علمی آزمایش شده و توسط  FDA آمریکا به تایید رسیده است. تکنولوژی پیشرفته آیس، پوست را هنگام عملیات برای زمان طولانی‌تری خنک نگه می‌دارد و ریسک سوختن را پایین می‌آورد، این دستگاه نتیجه یک راه حل پیشرفته حذف مو زائد است که نتیجه بهتری برای هر نوع پوست اعم از روشن و تیره می‌دهد

روش الکترولیز

الکترولیز روشی برای از بین بردن موهای زائد است که در آن، ریشه مو به وسیله جریان الکتریکی تخریب می‌شود. در این روش، سوزن خیلی نازکی به مجرای فولیکول مو وارد می‌‌شود و به سمت فولیکول پیش می‌‌رود تا به ریشه‌ی مو برسد. سپس جریان الکتریکی از طریق سوزن عبور و ریشه را تخریب می‌‌کند و مو را از بین می‌برد و به این ترتیب، مو به راحتی برداشته می‌‌شود.

الکتروکوآگولاسیون این مزیت را دارد که از الکترولیز واقعی کمتر وقت می‌‌برد و لذا هر بار موی بیشتری را از بین می‌‌برد، اما با الکترولیز واقعی موارد رشد مجدد مو بعد از درمان، احتمالا خیلی پایین‌‌تر است. یکی از مزایای الکترولیز این است که اگر درست انجام بگیرد، نتیجه ‌اش دائمی است، اما به هیچ وجه روش ایده‌‌ آلی نیست. معایبی نیز دارد که قبل از شروع درمان باید به دقت در نظر گرفته شوند.

الکترولیز روشی است کند، کسل ‌کننده و پرخرج که باید هر مو جداگانه تخریب شود. اگر موهای زائد زیادی دارید، برای رسیدن به نتیجه‌ی قابل ‌قبول، دو، سه یا چند سال درمان بصورت هفتگی یا دوهفته ‌یک بار لازم است.

حتی درمان، چند ماه طول می‌کشد تا نواحی محدوده‌ی لب بالا و چانه موبرداری شود و به این جهت الکترولیز برای از بین بردن موهای نواحی بزرگ مثل بازو و ساق پا توصیه نمی‌‌شود. اما الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد سفید بسیار موثر است و استفاده از آن، برای از بین بردن این موها در نواحی چانه و زیر چانه توصیه می‌شود.

مزایای لیزر موی زائد واژن

ناحیه بیکینی یا ناحیه تناسلی قسمتی از بدن میباشد که دارای پوستی بسیار حساس و لطیف است و نیاز به مراقبت مداوم دارد پس بهتر است از روش های مختلف اصلاح مو های اضافی بدن که خودتان میدانید برای اصلاح مو های بیکینی استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب به ناحیه بیکینی شود.

لیزر بیکینی علاوه بر اینکه آسیبی نمیرساند ، مو های روی پوست و زیر پوست بیکینی را نیز به طور کامل از بین میبرد.علاوه بر این لیزر بکینی روشی است که اصلا دردناک نیست و همچنین روشی تایید شده و ایمن میباشد و کارایی بالایی دارد و انجام لیزر بیکینی به گونه ای است که بعد از اولین جلسه نتایج به طور کامل قابل مشاهده است.

با این مزیت هایی که گفته شد دیگر به راحتی میتوانید انواع مدل های بیکینی را تن کنید و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

به جای اینکه قبل از بیرون رفتن و یا شروع رابطه جنسی ، با عجله ناحیه تناسلی خود را شیو کنید میتوانید زمان مفید خود را صرف کار های دیگر کنید زیرا در دوره ای هستیم که زمان برای هر شخص موفقی بسیار مفید است.

شما میتوانید ناحیه بیکینی خود را در بهترین کلینیک های لیزر مو ، با وقت کمتر لیزر کنید و وقتی که برای اصلاح ا روش های متفرقه صرف دفع مو های زائد بیکینی خود میکردید را به انجام کار هی دیگر که کنید که وقتتان بیهوده تلف نشود.

جدا از بحث زمان شما با لیزر بیکینی میتوانید پول های خود را پس انداز کنید یعنی شما اگر بخواهید لیزر بیکینی انجام دهید برای مدتی طولانی فقط یکبار با هزینه مناسب لیزر بکینی انجام دهید در غیر این صورت معمولا ماهی یکبار باید مقداری پول را صرف خرید وسایل اصلاح کنید اما پس از اتمام درمان هرگونه هزینه ای که در گذشته صرف از بین بردن موهای زائد میشده به اتمام خواهد رسید.با این شرایط حتما شما هم مثل افراد دیگر نتیجه میگیرید که لیزر مو های بیکینی از هر روش دیگری به صرفه تر است.

یکی دیگر از مزیت های لیزر مو که بسیار مورد توجه قرار گرفته و مهم است این است که لیزر بیکینی باعث زیبایی پوست ناحیه بیکینی هم میشود حالا ممکن است بپرسید چطور ممکن است؟

از لیزر مو های زائد واژن میتوان برای از بین بردن هرگونه تغییر رنگ پوست یا لکه های پوستی که روی پوست خود مشاهده میکنید استفاده کرد.همچنین اگر به خاطر استفاده از تیغ یا روش های دیگر اصلاح پوست شما دچار خراش یا زخم و لکه شده است ، میتوانید با انجام لیزر مو آنها را کاهش دهید یا اصلا دیگر مشاهده نکنید.

لیزر مو های زائد بیکینی باعث جلوگیری از رشد مو میشود و بدون رشد مو می توانید از سایش ، تعریق ، لکه دار شدن و سایر موارد تحریک کننده غیرقابل تصور که در آن ناحیه اتفاق می افتد خداحافظی کنید.

لازم است بگوییم که خیلی از خانم ها هستند که به صورت جداگانه قسمت های مختلف صورت یا بدنشان را لیزر میکنند اما پیشنهاد ما به این افراد این است که از لیزر فول بادی یا کل بدن استفاده کنند مخصوصا اگر ورزشکار هستند ، تا هم در وقت و هم در هزینه خود صرفه جویی کنند و موهای زائد کل بدنشان را از بین ببرند.

لیزر موی زائد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-لیزر موی زائد

معایب لیزر موی زائد واژن

مهم ترین عیب این روش ، هزینه آن است. شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه در لیزر صورت ، حداقل به ۶ جلسه لیزر نیاز دارید، که تعداد جلسات درمانی باعث افزایش هزینه درمان می شود.

درمان به وسیله لیزر روی قسمت هایی که موها نازک تر هستند ، بهتر نتیجه می دهد.

لیزر روی موهای بلوند و یا خاکستری نتیجه مطلوبی ندارد. هم چنین برای افراد که پوست تیره تری دارند ، به طور کامل پاسخ گو نیست و حتی برای افرادی با پوست صورت بسیار روشن نتیجه خوبی ندارد.

عوارض لیزر موی زائد واژن

عوارض روش‌های درمانی مختلف به چند شکل پدیدار می‌شوند. برخی عوارض طبیعی هستند. به هر حال در طی لیزر یا روش‌های زیبایی دیگر، شما دارید تغییری در ساختار طبیعی بدن ایجاد می‌کنید و باید انتظار داشته باشید که بدن شما به آن تغییر واکنش نشان دهد. عوارض طبیعی شامل درد اندک، التهاب و قرمزی پوست می‌شود. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می‌شوند.

برخی عوارض لیزر موهای زائد مانند پوسته پوسته شدن، موقتی و طبیعی هستند؛ ولی به ندرت مشاهده می‌شوند. سایر عوارض لیزر مانند تغییر رنگ پوست و ایجاد اسکار، عوارض حاد این روش درمانی محسوب شده و معمولاً ناشی از خطای درمانی هستند. به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی به ندرت مشاهده می‌شوند.

درد، قرمزی و التهاب

لیزر موهای زائد به طور خاص پیاز مو و فولیکول‌های مو که ارگان‌های موساز بدن هستند را مورد هدف قرار می‌دهد. آسیب زدن به هر بافتی، واکنش بدن را به همراه خواهد داشت.

به همین جهت تخریب انتخابی فولیکول‌ها می‌تواند باعث بروز واکنش‌هایی مانند قرمزی و التهاب پوست در محل‌های تحت درمان با لیزر شود. ممکن است بعد از لیزر کمی احساس ذوق زدن پوست یا حساس شدن آن نسبت به لمس را تجربه کنید. تورم هم ممکن است دیده شود. البته همه‌ی افراد این علایم را تجربه نمی‌کنند.

قرمزی و التهاب معمولاً موقت بوده و خیلی زود ناپدید می‌شوند. نواحی پوست که دچار این عارضه می‌شوند، ظاهری مشابه پوستی خواهند داشت که به تازگی وکس یا اپیلاسیون شده باشد. گاهی برای کاهش واکنش پوست به فرآیند لیزر، از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

قرمزی و التهاب قابل پیشگیری نیستند و از عوارض طبیعی لیزر موهای زائد محسوب می‌شوند. در مورد درمان، استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از لیزر و استفاده از استروئیدهای موضعی (در صورت نیاز) می‌توانند باعث بهبود این عوارض شوند.

همانطور که اشاره کردیم، فرآیند لیزر موهای زائد نباید دردناک باشد. گاهی به دلیل حساسیت بالای پوست یا عدم استفاده از تکنیک‌های خنک‌سازی در طی درمان، بیمار دچار درد و سوزش پوست می‌شود. در صورت حساس بودن پوست، ممکن است متخصص لیزردرمانی از بی‌حسی موضعی استفاده کند. استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از درمان نیز باعث کاهش درد می‌شود.

 توجه داشته باشید که التهاب، قرمزی و درد معمولاً چند ساعت تا نهایتاً دو روز بعد از لیزر درمانی برطرف می‌شوند. علاوه بر کمپرس سرد، این عوارض لیزر معمولاً پاسخ خوبی به حمام با آب سرد می‌دهند.

پوسته پوسته شدن

همانطور که گفتیم، پوسته پوسته شدن از جمله عوارض محتمل لیزر موهای زائد است و در صورتی که مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهید، نگران کننده یا خطرناک نیست. این عارضه در درصد کمی از متقاضیان مشاهده می‌شود و معمولاً عارضه‌ای خفیف به حساب می‌آید.

پوسته پوسته شدن باعث خشک و آسیب پذیر شدن پوست می‌شود. به همین دلیل ممکن است منجر به ایجاد زخم و اسکارهای پوستی شود. مراقبت‌های صحیح مانند استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، می‌توانند ایجاد زخم‌ها جلوگیری کنند.

 تغییر در رنگ پوست

تغییرات خفیف در رنگ پوست از جمله عوارض لیزر موهای زائد است. بسته به شرایط، ممکن است پوست متقاضی بعد از درمان، اندکی روشن‌تر یا تیره‌تر شود. افرادی که پوست روشنی دارند، بیشتر دچار تیره شدن رنگ پوست می‌شوند. افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد روشن شدن رنگ پوست هستند.

هایپوپیگمنتیشن

کاهش رنگدانه‌ها یا همان روشن‌تر شدن رنگ پوست را هایپوپیگمنتیشن می‌گویند. این عارضه معمولاً گذرا و موقت است؛ ولی می‌تواند برای متقاضی آزاردهنده باشد. علت بروز این عارضه نامعلوم است و اثر آن می‌تواند تا چند ماه ماندگار شود.

دوری از قرار دادن محل تحت درمان در زیر نور مستقیم خورشید و همچنین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به مدت ۶ هفته پیش و پس از لیزر موهای زائد در کاهش احتمال بروز این عارضه موثر است. استفاده از دستگاه لیزر با طول موج مناسب، زمان تابش کوتاه و همچنین استفاده‌ی صحیح از تکنیک‌های خنک‌سازی می‌توانند باعث پیشگیری از روشن شدن رنگ پوست یا هایپوپیگمنتیشن شوند.

هایپرپیگمنتیشن

افزایش رنگدانه‌ها یا همان تیره‌تر شدن رنگ پوست را هایپرپیگمنتیشن می‌گویند. این عارضه هم گذار و موقت بوده و معمولاً طی ۳ تا ۴ هفته برطرف می‌شود. هاپیرپیگمنتیشن را معمولاً زمانی مشاهده می‌کنید که پوست شما زخم شده و بهبود می‌یابد. حتماً دیده‌اید که جای زخم برای مدت زیادی تیره‌تر از نواحی مجاور خود است. اگر لیزر باعث زخم شدن یا ایجاد اسکار شود، شاهد هایپرپیگمنتیشن خواهیم بود که برای مدت طولانی‌تری روی پوست مشاهده می‌شود.

آسیب به چشم

بدیهی است که در لیزر موهای زائد از اشعه‌ی پرقدرت لیزر استفاده می‌شود. برای همین خطر آسیب شدید به بینایی وجود دارد؛ به ویژه هنگامی که می‌خواهیم موهای صورت را لیزر کنیم. استفاده از عینک‌های محافظ توسط بیمار و همچنین متخصص لیزر، خطر این عارضه را به کلی برطرف می‌کند.

خطر عفونت‌های پوستی

عفونت‌ باکتریایی پوست در اثر لیزر درمانی بسیار نادر است؛ اما در صورت آسیب دیدن روپوست یا اپی‌درم (که یکی از عوارض لیزر موهای زائد است) ممکن است رخ بدهد. اگر علائم عفونت (مانند خارش، التهاب، درد و جوش) را مشاهده کردید، حتماً با کلینیک تماس بگیرید و از مصرف کرم‌های آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و خود درمانی پرهیز کنید.

اگر سابقه‌ی تبخال زدن دارید، ممکن است بعد از لیزر دچار تبخال (معمولاً روی لب یا اطراف آن) شوید. تبخال‌های لب و ناحیه‌ی تناسلی در اثر ویروسی به نام هرپس ایجاد می‌شود که معمولاً به شکل غیرفعال درون بدن وجود دارند. در صورت مواجهه با استرس (مثل تب کردن)، ویروس فعال شده و باعث ایجاد تبخال می‌شود. البته فعال شدن ویروس هرپس و تبخال زدن، عارضه‌‌ی شایعی نیست.

سوختگی و تاول

سوختگی و تاول از جمله‌ عوارض شدید لیزر موهای زائد هستند که به دلیل خطای درمان و تکنیک‌های نامناسب لیزر درمانی ایجاد می‌شوند. مراجعه به مراکز معتبر و حرفه‌ای، خطر این عارضه را به حداقل ممکن می‌رساند. استفاده از دستگاه‌های به‌روز و پیشرفته و همچنین تکنیک‌های خنک‌سازی مناسب، از جمله مواردی هستند که خطر سوختگی و تاول را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

اسکار و زخم

ایجاد اسکار و زخم را نمی‌توان از عوارض لیزر موهای زائد در نظر گرفت؛ اما اگر پزشک یا متخصص لیزر اشتباهی در طول فرآیند درمان انجام دهد، ممکن است پوست شما زخم شده و آسیب ببیند. بازهم با انتخاب مراکز معتبر و حرفه‌ای برای لیزر درمانی، احتمال این عارضه را به حداقل می‌رساند. علت دیگر ایجاد اسکار، عدم پیروی از توصیه‌های مراقبتی بعد از لیزر است.

کاندیدا مناسب لیزر موی زائد واژن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها زنان از لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند. تقریباً نیمی از مراجعه‌کنندگان جهت رفع موهای زائد در قسمت کمر، گردن، سینه یا شکم را مردان تشکیل می‌دهند. زنان از این روش بیشتر در قسمت بیکینی (ناحیه تناسلی)، پاها و زیر بغل استفاده می‌کنند.

بسیاری از افراد نیز عقیده دارند که افراد دارای پوست یا موهای روشن یا دارای پوست و موی تیره کاندیدای مناسبی برای استفاده از لیزر موهای زائد نمی‌باشند. در حالی که لیزر موهای زائد با الکس کندلا برای پوست و موهای با رنگ مختلف قابل انطباق و تنظیم می‌باشد. در صورت عدم وجود عفونت فعال در ناحیه درمان، به احتمال زیاد شخص کاندیدای مناسبی برای استفاده از لیزر موهای زائد می‌باشد.

کاندیدا نامناسب لیزر موی زائد واژن

لیزر موهای زائد یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای حذف موهای زائد محسوب می‌شود با این حال پزشکان توصیه می‌کنند قبل از انجام آن با افراد متخصص مشورت کرده و تمام جوانب آن را در نظر بگیریم چرا که برای بعضی از افراد پیشنهاد می‌شود از روش‌های درمانی دیگر بهره ببرند. در این حالت بهترین توصیه‌ی ما به شما مشورت با پزشک متخصص پوست و زیبایی است چرا که پزشک متخصص می‌تواند با توجه به وضعیت جسمی و مشکلات شما بهترین روش را برایتان پیشنهاد دهد.

افرادی که دارای موهای روشن و بور هستند

قبل از اینکه برای لیزر درمانی به مراکز درمانی و کلینیک‌ها مراجعه کنیم توصیه می‌شود در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنید. ویژگی دستگاه لیزر به این صورت است که روی موهای روشن، سفید و خاکستری تاثیری ندارد، یعنی افرادی که موهای بور دارند یا بر اثر افزایش سن موهای آن‌ها سفید شده و رنگ دانه‌های خود را از دست داده‌اند، نمی‌توانند از این روش برای حذف موهای زائد خود بهره ببرند.

بیشترین و بهترین کارایی لیزر روی موهای تیره و ضخیم است. دلیل این امر نیز به کارکرد دستگاه لیزر باز می‌گردد چرا که این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که ملانین‌های موجود در فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار داده و نابود کند. زمانی که مو روشن و یا سفید است و ملانین کافی ندارد نمی‌تواند انرژی دستگاه را جذب کرده و ریشه‌ی مو را نابود کند.

زنان باردار و شیرده

با این حال که تاکنون هیچ گزارش و یا موردی مبنی بر تاثیر لیزر موهای زائد روی افراد باردار و جنین گزارش نشده است، اما به علت حساس بودن بدن زنان باردار توصیه می‌شود این افراد لیزر درمانی خود را بعد از دوران بارداری انجام داده و از روش‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند.

البته بهتر است بدانید هنگام بارداری و شیردهی به علت اینکه با رشد جنین تعادل هورمونی بدن افراد به هم می‌خورد احتمال رشد موهای زائد در برخی نواحی بدن مانند زیر چانه، شکم و… بیشتر می‌شود که در بیشتر موارد بعد از زایمان و به تعادل رسیدن هورمون‌های بدن، این موها نیز خواهند ریخت اما اگر به هر دلیلی از بین نرفتند می‌توان با لیزر درمانی این مشکل را رفع کرد.

افرادی که با سولاریوم پوست خود را تیره می‌کنند

افرادی که با استفاده از سولاریوم پوست خود را تیره کرده‌اند بهتر است برای مدتی از لیزر استفاده نکنند، چرا که پوست آن‌ها با استفاده از سولاریوم نازک‌تر و حساس‌تر شده و بعد از لیزر احتمال دارد دچار لک و تیرگی شود. اکثر پزشکان توصیه می‌کنند چند ماه قبل و چند ماه بعد از لیزر از سولاریوم استفاده نشود.

افرادی که بیماری پوستی دارند

افرادی که هرگونه بیماری پوستی مانند اگزما، قارچ، جوش‌های چرکین، تبخال فعال، زگیل، عفونت، زخم فعال، حساسیت و … دارند بهتر است از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده نکنند چرا که ممکن است نور لیزر، بیماری پوستی آن‌ها را شدت داده و یا مشکلات دیگری برای پوست آن‌ها به وجود آورد، به همین علت است که توصیه می‌شود قبل از بهره بردن از این روش با پزشک متخصص پوست مشورت کرده و آزمایش و تست‌های لازم را انجام دهید.

برای پوست‌های حساس مستعد به لک و تیرگی نیز توصیه می‌شود حتماً قبل از لیزر درمانی با پزشک متخصص خود مشورت کنند چرا که لیزر علاوه بر فولیکول‌ها، پوست را نیز تحت تاثیر قرار داده و ممکن است برای برخی افراد تیرگی پوستی ایجاد کند.

افرادی که به سن بلوغ نرسیده‌اند

درست است تاکنون لیزر رفع موهای زائد برای افرادی که زیر سن بلوغ هستند انجام نگرفته و خطرات و عوارض آن به اثبات نرسیده است اما پزشکان متخصص در این زمینه توصیه می‌کنند افراد کمتر از سن ۱۸ سال از لیزر استفاده نکنند چرا که علاوه بر خطرات، تا زمانی که فرد به بلوغ نرسیده موهای زائد نیز رشد نکرده‌اند و نمی‌توان روی موهای کرکی لیزر انجام داد.

افرادی که بیماری خاص دارند

برخی از افراد که دارای بیماری‌های خاص هستند مانند سرطان پوست، نقص سیستم ایمنی و بیماری دیابت، بدن آن‌ها برای بهبود پوست و سلول‌ها، توانایی لازم و کافی را ندارد از این رو بهتر است این افراد برای رفع موهای زائد خود از لیزر استفاده نکنند و در صورت لزوم با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

افرادی که داروهای خاص مصرف می‌کنند

برخی افراد نیز به دلیل داشتن برخی بیماری‌ها مجبور هستند از داروهایی مصرف کنند که این داروها خود موجب پرپشت شدن موها و رشد موهای زائد در بدن می‌شود.

داروهای مانند ماینوکسیدیل، آکوتان، داروی کنترل هورمون تیروئید و… می‌توانند اثر بخشی لیزر درمانی را به طور قابل توجهی کاهش داده و خود باعث رشد موهای زائد شوند. همچنین هنگام مصرف برخی از این داروها مانند آکوتان پوست در مقابل عوامل بیرونی حساس و تحریک پذیر می‌شود و هر گونه زخم و سوختگی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد زخم و عفونت مشکل ساز در محل لیزر شود.

افراد دارای تتو یا خالکوبی در نواحی که قرار است لیزر انجام گیرد

ساز و کار اشعه‌ی لیزر به این صورت است که توسط رنگدانه‌های فولیکول مو جذب شده و موجب نابودی ریشه‌ی مو می‌شود. زمانی که شما روی پوست خود خالکوبی به رنگ تیره دارید این اشعه‌ها قبل از جذب شدن توسط ریشه‌ی مو توسط رنگدانه‌های تاتو جذب شده و علاوه بر اینکه اثر بخشی لیزر از بین خواهد رفت بلکه ممکن است ناحیه‌ی تاتو شده دچار سوختگی شدید شود و اثر آن تا مدت طولانی روی پوست باقی بماند. پس اگر در سطح وسیعی از بدن خود تاتو یا خالکوبی دارید برای رفع موهای زائد خود از لیزر استفاده نکنید.

هزینه لیزر موی زائد واژن

لیزر موهای زائد روشی ایمن، موثر و مقرون به صرفه برای حذف دائمی موهای زائد است. قیمت روش‌های درمانی مختلف، از جمله مواردی است که همواره برای متقاضیان اهمیت دارد. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا مقاله‌ای اختصاصی در مورد این موضوع بنویسیم. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که چه عواملی بر روی قیمت لیزر تاثیر می‌گذارند و هزینه لیزر کل بدن و بخش‌های مختلف چقدر است.

چه عواملی بر هزینه لیزر موهای زائد بدن موثرند؟

در گذشته قیمت لیزر را با توجه به تعداد شات‌های دستگاه محاسبه می‌کردند. امروزه قیمت گذاری با توجه به ناحیه‌ی تحت درمان و جنسیت تعیین می‌شود. مثلاً هزینه لیزر موهای زیر بقل خانم‌ها با هزینه لیزر موهای زیر بقل آقایان تفاوت قیمت دارد.

عوامل موثر بر هزینه لیزر امروزه به سه عامل کلی بستگی دارد: دستگاه لیزر، مهارت و تجربه‌ی کادر درمانی و همچنین ناحیه‌ی تحت درمان. دو مورد اول باعث تعیین قیمت پایه‌ای برای لیزر هر ناحیه می‌شود. در ادامه در مورد تاثیر دستگاه لیزر و مهارت کادر درمانی بر هزینه لیزر و همچنین میزان اثر گذاری آن صحبت کرده‌ایم.

دستگاه لیزر

امروزه دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های لیزر موثرتر، بهتر و پیشرفته‌تر از همیشه شده‌اند. هرچه یک کلینیک به دستگاه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری مجهز باشد، هزینه‌ی ابزار و محصولات مصرفی بالاتر، تاثیر لیزر بر حذف موهای زائد بیشتر و همچنین هزینه لیزر گران‌تر می‌شود.

لیزر الکساندریت

لیزر الکساندریت یکی از سریع‌ترین و موثرترین تکنولوژی‌های لیزر در دنیاست. از این دستگاه می‌توان برای لیزر مناطق وسیع استفاده کرد. بیشترین تاثیر الکساندریت در مورد موهای نازک و پوست‌های روشن مشاهده می‌شود. برای افراد با پوست تیره، الکساندریت می‌تواند موجب لک‌های پوستی شود و اثر کمی بر حذف موهای زائد می‌گذارد.

لیزر دیود

دستگاه‌های لیزر دیود، دوره‌های تابش سریع‌تری دارند و به همین دلیل جلسات لیزر درمانی نیز کوتاه‌تر می‌شوند. به طور کلی این تکنولوژی با اختلاف اندکی از دیگر تکنولوژ‌ی‌ها موثرتر است؛ اما امنیت کمتر و عوارض جانبی بیشتری دارد. این موارد و کمی درد بیشتر، به دلیل دوره‌های تابش زود به زود روش دیود است.

لیزر ان دی یاگ

لیزر ان دی یاگ برای همه‌ی انواع رنگ پوست مناسب است؛ اما بیشتر برای کسانی استفاده می‌شود که پوست‌های تیره رنگی دارند. این فناوری لیزر طول موج بالایی داشته و تعداد تابش‌های کمتری برای حذف موهای زائد احتیاج دارد. از این لیزر می‌توان برای موزدایی مناطق وسیع بدن هم استفاده کرد.

لیزر دکا

دستگاه لیزر دکا دارای دو طول موج ان دی یاگ و الکساندریت است. این دستگاه فوق پیشرفته جزو معدود دستگاه‌های لیزر است که می‌تواند دو طول موج متفاوت تولید کند.

مهارت و تجربه‌ی کادر درمانی

در لیزر موهای زائد آنچه از دستگاه مورد استفاده هم مهم‌تر است، تجربه و مهارت تیم لیزر درمانی است. یادتان باشد، کسی که بدن شما را لیزر می‌کند، اپراتور لیزر درمانی است نه دستگاه لیزر. پزشک مجرب بهترین دستگاه لیزر را برای شما انتخاب می‌کند و اپراتور لیزر هم موثرترین درمان را برای شما انجام می‌دهد. هرچه اپراتور ماهرتر باشد، اثر گذاری لیزر بیشتر و عوارض آن کمتر می‌شود. منطقی است که تیم درمانی حرفه‌ای‌تر، دستمزدهای بالاتری هم بگیرند. لذا این عامل هم تاثیر زیادی بر هزینه لیزر در کلینیک‌های مختلف دارد.

علت اختلاف هزینه ها چیست؟

هزینه لیزر به چندین عامل مختلف بستگی دارد. به طور کلی قیمت لیزر در کلینیک‌ها و مراکز درمانی مختلف، تفاوت زیادی با هم دارند. اگر با چند مرکز مختلف صحبت کنید، می‌بینید که برخی قیمت‌های پایین‌تر و برخی قیمت‌های بسیار بالایی دارند. تکنولوژی و ابزار استفاده شده برای لیزر موهای زائد بدن، مختلف است. با این وجود قیمت بالا یا پایین، هردوی آن ها شک برانگیزند.

مراکز ارزان، خدمات ضعیف‌تری دارند

اگر هزینه لیزر در مرکزی بیش از حد پایین باشد، یعنی یا مشکلی در خدمات وجود دارد، یا آن مرکز دارد ضرر می‌کند. قطعاً همه‌ی مراکز لیزر موهای زائد تاسیس شده‌اند تا درآمد و سود داشته باشند؛ پس نمی‌خواهند که ضرر کنند. معمولاً مراکزی که قیمت‌های بسیار پایینی دارند، از دستگاه‌ها یا اپراتورهای خوبی استفاده نمی‌کنند. حال یا دستگاهی قدیمی و فرسوده دارند، یا تجهیزات با کیفیتی استفاده نمی‌کنند یا اپراتورهای مرکز تجربه و مهارت بالایی ندارند و دستمزدهای کمی می‌گیرند.

دلیل قیمت‌های خیلی پایین هرچه که باشد، باید از این مراکز دوری کرد. لیزری که ارزان باشد ولی موثر نباشد، با دور ریختن پول فرقی ندارد. به علاوه استفاده از تجهیزات قدیمی و اپراتورهای کم‌تجربه می‌تواند باعث عوارض جانبی شدیدی مثل لک شدن یا سوختن پوست شود.

هزینه‌ی بالا تضمین تاثیر بهتر نیست

برخی از کلینیک‌ها از شما هزینه‌های بسیار بالا و بعضاً نجومی طلب می‌کنند و با تکنیک‌های تبلیغاتی و وعده‌های غیرواقعی قیمت‌های خود را بالا می‌برند.

مثلاً دستگاهی را به عنوان بهترین دستگاه لیزر معرفی می‌کنند یا به شما قول می‌دهند که در ۲-۳ جلسه، روند درمانی را به اتمام برسانند. گول این تبلیغات دورغین را نخورید. اول از همه باید بدانید که هر کدام از دستگاه‌های لیزر مزایا و معایب خود را دارند. مثلاً لیزر الکساندریت سرعت و تاثیر بالایی دارد ولی اصلاً برای پوست‌های تیره مناسب نیست. دوم این که تمامی لیزرها حداقل به ۴ تا ۶ جلسه‌ی درمانی نیاز دارند.

مراقبت های قبل از لیزر موی زائد واژن

برای انجام هر نوع لیزر بخصوص لیزر موهای زائد صورت و لیزر بیکینی باید یک سری نکات را قبل از لیزر رعایت کنید و یک سری کار ها را انجام دهید تا بهترین نتیجه را از لیزر مو های زائد ناحیه تناسلی بگیرید.موارد زیر از این نکات هستند که باید انجام دهید :

اصلاح

برای اطمینان از گرفتن بهترین نتیجه لیزر موهای بیکینی ، مهم است که ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از لیزر بیکینی ، این ناحیه را اصلاح نمایید. بهترین روش اصلاح قبل از لیزر نیز استفاده از ژیلت می باشد.

دوش گرفتن

مهم است که قبل از معالجه خود دوش بگیرید تا متخصص لیزر شما بتواند به راحتی لیزر موهای زائد را انجام دهد. دوش گرفتن برای بهداشت شما و کلینیک بسیار مهم است.

لازم نیست که از محصولات عطردار و شیمیایی برای دوش گرفتن استفاده نمایید. در هنگام دوش گرفتن از آب و یا فقط محصولاتی که برای سطح PH واژن مناسب است استفاده نمایید.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید

در فرهنگ ایرانی این توصیه بیشتر برای لیزر موهای زائد سایر قسمتهای بدن که معمولا در معرض آفتاب قرار می گیرند ارائه می شود. در هر صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد می تواند سبب عدم تاثیر لیزر و آسیب پوست شود.

لباس راحت بپوشید

برای جلوگیری از هرگونه فشار قبل از درمان ، از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید و لباس راحت و مناسب استفاده نمایید. زیرا پوشیدن لباس تنگ در واقع می تواند ناحیه را قبل از درمان تحریک کند و باعث ناراحتی بعد از لیزر شود. معمولاً هر چیزی که باعث می شود احساس راحتی کنید ترجیح داده می شود.

آرام باشید

هنگام ورود به کلینیک زیبایی بسیار مهم است که احساس راحتی و آرامش کنید ، زیرا می خواهید بهترین درمان را تجربه کنید. خجالت نکشید و حتماً تمام سوالات خود را از متخصص لیزر بپرسید. به یاد داشته باشید که کلینیک زیبایی لیزر درخشان کارمندان ماهری دارد که می دانند چه کاری انجام می دهند . نگران نباشید،  فقط نفس بکشید ، استراحت کنید و لذت ببرید.

از دیگر مراقبت ها نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

قبل از جلسات لیزر موهای زائد بیکینی از خوردن کافئین خودداری کنید.

چهار روز قبل از لیزر موهای زائد محل مورد نظر را اصلاح کنید، همچنین روز قبل از لیزر دوبار این نواحی را اصلاح کنید.

قبل از لیزر مو نواحی مورد نظر با ژل مخصوصی که از کلینیک یا داروخانه تهیه کردید شستشو دهید.

۱۴ روز پیش از لیزر موهای بیکینی نباید از آنتی‌بیوتیک‌های تتراسایکلین و فلوروکینولون استفاده شود.

۳ روز قبل و بعد از لیزر موهای بیکینی نبایستی از لوسیون و تونیک‌های حاوی الکل استفاده شود.

مطابق برنامه تنظیم‌شده طبق دستور پزشک برای جلسات لیزر مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موی زائد واژن

مهم ترین نکته ای که در اولویت قرار دارد این است که بعد از انجام لیزر بیکینی تحت هیچ شرایطی به ناحیه تناسلی دست نزنید زیرا این ناحیه ممکن است ملتهب باشد و هر لمس ایجاد درد و سوزش کند.

از آنجایی که برای از بین بردن مو های بیکینی از گرمای لیزر استفاده میشود و دمای آن ناحیه بالا میرود ، توصیه میشود که از کمپرس یخ استفاده کنید تا دمای ناحیه بیکینی به حد معمول و عادی برسد.

استفاده از شیو و تیغ زدن بعد از لیزر بکینی ممنوع زیرا درمان و لیزر ناحیه بیکینی را بی اثر میکند.

تا زمانی که تمام جلسات درمانی به اتمام نرسیده‌اند از اپیلاسیون، کندن مو، ‌بلیچ یا کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز بر روی ناحیه درمان پرهیز کنید.

به مدت چند ساعت به ناحیه درمان نباید آب برسد.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی در ناحیه تحت درمان باید چهار یا پنج روز اول بعد از درمان از حمام گرم ، ورزش های هوازی ، ماساژ و غیره استفاده نشود.

بیماران باید حداقل یک ماه پس از درمان از قرار گرفتن مستقیم در معرض آفتاب خودداری کنند.

ممکن است پزشک شما پس از لیزر بیکینی استفاده از کرم یا پماد خاصی را تجویز کند.

از لباس زیرهای جنس نخی مرغوب و گشاد استفاده کنید

از ژل های خنک کننده ایی که کلینیک یا متخصص برای شما تجویز می کند استفاده کنید.

اثرات و نتایج لیزر موی زائد واژن

این روز ها هر شخصی به دنبال این است که با استفاده از روش های نوینی که به وجود آمده بتواند زیبایی خاصی را برای خود به ارمغان آورد، یکی از ناراحتی های هر شخصی در رابطه با زیبایی اندام ها و صورت، موهای زائد است، موهای زائد و رشد آن ها در هر ناحیه ای می تواند آزاردهنده باشد در نتیجه لیزر موهای زائد می تواند یکی از بهترین راه حل هایی باشد که به ذهن انسان خطور خواهد کرد.

استفاده از لیزر موهای زائد در واقع به عنوان روشی برای از بین بردن دائم مو کاربرد دارد. به واسطه انواع لیزر موهای زائد شما می توانید به راحتی شاهد پوستی زیبا و بدون مو باشید.

شما برای این که بتوانید لیزر موهای زائد را انجام دهید می توانید قبل از انجام آن از نحوه استفاده و ویژگی هایی که هر کدام از انواع لیزرهای موی زائد دارا می باشند مطلع شوید. بهترین گزینه این است که با پزشک متخصص خود در زمینه پوست و مو قبل از لیزر مو و تاثیری که بر روی پوست شما می گذارد مشورت نمایید.

دوره نقاهت لیزر موی زائد واژن

عوارض لیزر موهای زائد معمولا در صورتی به وجود می‌آیند که یک اپراتور بی‌تجربه، درجه قدرت و گرمای دستگاه را به اشتباه و نامتناسب با بدن فرد تنظیم نماید؛ با این حال این عوارض نگران کننده نیستند. همانطور که گفته شد در لیزر موهای زائد از اشعه‌هایی مخصوص همراه با حرارت بالا استفاده می‌گردد و اشتباه در انتخاب درجه حرارت و قدرت اشعه ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی موقت پس از انجام پروسه حذف موها شود. برخی از شایع‌ترین عوارض ناشی از لیزر موهای زائد بیکینی عبارت هستند از:

تحریک و سوزش پوست و تغییر رنگ دانه‌ها از جمله موارد بسیار شایع در بین مراجعه کنندگان به شمار می‌رود.

سوختگی پوست ناحیه تناسلی به دلیل دمای بیش از حد

تاول زدن

قرمزی و در موارد شدید کبودی پوست ناحیه تحت درمان

تعداد جلسات لازم برای لیزر موی زائد واژن

یکی از بهترین روش‌های پیشنهادی برای کسانی که قصد دارند از شر موهای اضافی بدن خود برای همیشه خلاص شوند لیزر کردن است اما آنچه در این خصوص اهمیت دارد این است که تمامی افراد باید به طور منظم چندین جلسه لیزر درمانی را انجام دهند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند و علت این موضوع نیز به چرخه رشد موها مربوط است.

به این صورت که لیزر تابیده شده فولیکول‌های مو را تحت تاثیر انرژی گرمایی قرار می‌دهد و حرارت ایجاد شده سبب ایجاد آسیب به این فولیکول‌ها شده و در نتیجه چرخه رشد موها مختل می‌شود. برای اینکه به طور کامل ریشه موها فعالیت و توانایی رشد دوباره را از دست دهند انجام چندین جلسه لیزر درمانی ضروری است.

همانطور که گفته شد دستیابی به نتیجه مطلوب بعد از انجام لیزر موهای نیازمند گذراندن چندین جلسه درمانی است اما اینکه چه چیزی بر تعداد جلسات لیزر تاثیر می‌گذارد موضوعی مهم و حائز اهمیتی می‌باشد. از آنجایی که عوامل متعددی بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد اثر می‌گذارد، تعداد این جلسات نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به تنوع، رنگ و ضخامت پوست و موهای زائد افراد اشاره کرد به عنوان مثال انجام درمان زیبایی لیزر موهای زائد بدن در کسانی که موهای روشن، بلوند، قرمز و یا مایل به خاکستری دارند تاثیر کمتری دارد و این افراد برای از بین بردن کامل موهای خود باید تعداد جلسات بیشتر لیزر را پشت سر بگذارند.

علاوه بر آن عوامل دیگری به غیر از ویژگی‌های فردی می‌تواند در تعداد جلسات لیزر مو تاثیر گذار باشد؛ یکی از این موارد طول موج پالس‌های تولیدی توسط دستگاه لیزر یا به عبارتی دیگر نوع دستگاه لیزر است. برای اطلاع از تعداد دقیق جلسات لیزر باید تمامی معیارها توسط پزشک یا اپراتور مربوطه بررسی گردد.

بدن هر کس متفاوت است و عوامل بیولوژیکی مختلف می‌توانند بر تعداد جلساتی که برای از بین بردن کامل موهای زائد نیاز دارید تأثیر بگذارند. به طور کلی اینکه چه تعداد جلسه برای لیزر موهای زائد هر ناحیه از بدن خانم‌ها و آقایان لازم است باید بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص انجام شود چراکه شرایط افراد و نوع دستگاه‌های موجود در مراکز زیبایی یکسان نیست و در نتیجه هر شخصی برای رسیدن به بهترین نتیجه باید تعداد جلسات متفاوتی را سپری کند.

با این حال در حالت کلی تمامی افراد برای از بین بردن کامل موهای زائد باید به طور میانگین تعداد جلسات بین ۲ تا ۸ جلسه را پشت سر بگذارند. ناگفته نماند که این تعداد می‌تواند در برخی افراد بیشتر و یا کمتر باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر باید به صورت حضوری به کلینیک و پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

 

https://clinicarad.com/zezi

https://clinicarad.com/poxb

نتیجه گیری

امروزه شاهد نوآوری‌های گسترده‌ای در حوزه لیزر موی زائد هستیم و می‌بینیم که دائما دستگاه‌های مختلفی برای انجام آن با ویژگی‌های خاص‌تر معرفی می‌شود. در همین راستا زیباجویان زیادی برای انجام این متد متقاضی شده‌اند و بسیاری از پزشکان را برآن داشتند که به سمت ارائه خدمات در این حوزه روی آورند و مراکز خود را از این حیث فعال و مجهز می‌کنند.

نکته مهم این است که متقاضیان باید هوشیار باشند و با بدون انجام تحقیق کلینیک نامعتبر یا صرفا ارزان قیمتی را برای لیزر موی زائد خود انتخاب نکنند. انتخاب پزشک و مرکز درمانی مطمئن راهکاری است که می‌توان از طریق آن به نتایج ایده‌ال با کمترین میزان عوارض جانبی رسید.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل ۵ ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۳۰۳۲۳۲۹۲

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۸

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد ۲۰۶ هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

  • عکس دختری در حال تزریق فیلر

    روش اروپایی

    با در 31 دسامبر 2023 - 0 نظرات

    تزریق فیلر به روش اروپایی (اصفهان) فیلرها و پرکننده‌های پوستی یکی از روش‌های متداول در زمینه جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر و جوانسازی چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. – ترکیبات اصلی: فیلرها از موادی مانند اسید هیالورونیک، کلاژن، و رادیس می‌توانند تشکیل شده باشند. – عملکرد: این مواد به عنوان پرکننده‌های طبیعی عمل […]

  • کشیده شدن چشم با بلفاروپلاستی

    بلفاروپلاستی چشم آهویی در نیم ساعت

    با در 5 فوریه 2024 - 0 نظرات

    بلفاروپلاستی چشم آهویی در نیم ساعت بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک، یک نوع جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر پلک‌ها و چشمان انجام می‌شود. این عمل جراحی شامل از بین بردن پوست اضافی، پف پلک‌ها و افتادگی پلک‌ها می‌شود. این جراحی به افرادی که با مشکلاتی نظیر پوست اضافی پلک‌ها، چین و چروک […]

  • عکس نمادین موز برای افزایش سایز آلت تناسلی

    مشاوره برای افزایش قطر اندام تناسلی

    با در 21 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    مشاوره برای افزایش قطر اندام تناسلی اندازه طبیعی آلت تناسلی متغیر بوده و بین افراد مختلف تفاوت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردان، اندازه طبیعی آلت تناسلی خود را به عنوان معقول و قابل قبول می‌دانند. مطالعات به دست آمده از متوسط اندازه آلت تناسلی به عنوان راهنمایی برای ارائه اطلاعات به افراد استفاده […]

  • پاک کردن تاتو بازو

    پاک کردن تاتو با روش آمریکایی

    با در 11 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    پاک کردن تاتو با روش آمریکایی اگر احساس پشیمانی از تاتو دارید، این احساس متداول است و بسیاری از افراد در یک دوره‌ای از زندگی خود این احساس را تجربه می‌کنند. امکان دارد دلایل مختلفی برای این پشیمانی وجود داشته باشد، از جمله تغییر سلیقه، تغییر در شرایط زندگی، یا حتی عدم رضایت از کیفیت […]

  • مشخص کردن الگو برای سانترال لب

    سانترال لب مکزیکی چیست؟

    با در 31 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    سانترال لب مکزیکی چیست؟ لیفت سانترال لب به عنوان یک روش جوانسازی و زیبایی صورت با استفاده از تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود، اما باید توجه داشت که هر جراحی زیبایی، به دقت نیاز دارد. همچنین، نکات زیر می‌توانند به افراد کمک کنند تا تصمیم به انجام لیفت سانترال لب با اطمینان بیشتری بگیرند: انتخاب جراح […]

استخدام بانک ملی استخدام مدیریت یک مجموعه (کاوه) انواع جراحی زیبایی واژن بانک ملی بلفاروپلاستی بهترین جراح لیفت صورت بهترین زمان بریا عمل زیبایی واژن تزریق چربی تزریق چربی به صورت لاغر تزریق چربی فریز شده به صورت تزریق ژل جراحی بینی جراحی پلک جراحی پلک چشم در اصفهان جوانسازی پوست زیبا شدن صورت در یک هفته زیبایی بینی عوارض بلفاروپلاستی عوارض لیفت صورت عوارض هایفو عوارض هایفوتراپی فواید لیفت صورت فیلم گونه گذاری قیمت تزریق چربی به صورت قیمت لیفت بینی دائمی قیمت لیفت بینی گوشتی قیمت لیفت صورت قیمت گونه گذاری لیفت صورت لیفت صورت با جراحی لیفت صورت با نخ لیفت صورت بدون جراحی لیفت صورت فواید ماندگاری تزریق چربی به صورت مراقبت و تقویت مو مزایای بلفاروپلاستی هایفوتراپی چیست هزینه تزریق فیلر هزینه تزریق چربی هزینه عمل بلفاروپلاستی هزینه عمل بینی هزینه کاشت ابرو پرسش و پاسخ در مورد کاشت ابرو کاشت ابرو بعد از یکسال گونه گذاری طبیعی