قویترین و بهترین سایت نیازمندیهای رایگان کشوری
بروزرسانی: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: 0
ارسال کننده: دکتر سید مجید موسوی
کلاژن

تحریک کلاژن سازی چیست؟

یکی از مهمترین ترکیباتی که موجب شادابی و زیبایی پوست می شود کلاژن است. کلاژن در واقع باعث جوان ماندن و ارتجاعی بودن پوست می شود. در واقع کلاژن پیری را به تعویق می اندازد. برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت نیاز به سطح بالای کلاژن در پوست خود دارید.

ما در کلینیک بین المللی پوست و زیبایی آراد با کادر مجرب و متخصص به زیبا جویان عزیز در رسیدن به انچه در نظر دارند یاری می رسانیم.

برای کند کردن روند پیر شدن باید دنبال راهی باشید که کلاژن های موجود در پوستتان را حفظ کنید. همچنین روند کلاژن سازی را در پوستتان تحریک کنید.یکی از مهمترین راه ها برای کاهش دادن سرعت روند پیری داشتن رژیم غذایی مفید و کارآمد است.

با داشتن یک رژیم غذایی که تمامی مواد مورد نیاز پوست را دارد می توانید به تولید کلاژن سازی در پوستتان کمک کنید.

کلاژن پروتئین مهمی است که بدن برای جوان و سالم نگاه داشتن پوست به آن نیاز دارد. چندین روش طبیعی و غیرتهاجمی عالی برای تقویت کلاژن سازی و افسانه های مختلفی پیرامون آن وجود دارد. افراد ممکن است بخواهند قبل از هرگونه اقدامی برای بهبود پوست خود، در مورد گزینه های زیادی برای تقویت کلاژن سازی بدانند.

یکی از بزرگترین افسانه ها در مورد کلاژن سازی این است که می توانید آن را مستقیما روی پوست بمالید. سال ها است که کرم های بدن، لوسیون ها، پمادها و مرطوب کننده های حاوی کلاژن ادعا می کنند که سطح کلاژن را افزایش می دهند.

با این حال در حقیقت، مولکول های کلاژن برای عبور از لایه های زیرین پوست بسیار بزرگ هستند و هیچ کاربرد واقعی ندارند. این بدان معنی است که برخی از کرم های موجود در بازار که حاوی کلاژن هستند ممکن است تنها اثر تبلیغاتی داشته باشند.

افسانه دیگر در مورد کلاژن، اضافه کردن کلاژن به یک فنجان قهوه صبحگاهی است، که به عنوان مکمل عمل می کند. کافئین تاثیر منفی بر روند پیری پوست دارد. این موضوع به این معنی است که کلاژن اضافه شده به یک فنجان قهوه ممکن است آسیب ناشی از کافئین را به حداقل برساند.

اگر سلامت پوست یکی از نگرانی های اصلی شما است، بهتر است از مصرف کافئین به طور کامل خودداری کنید تا اینکه آن را با کلاژن مصرف کنید.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلاژن چیست ؟

کُلاژِن (به انگلیسی: Collagen) که از واژه ی یونانی کلا به معنای چسب گرفته شده یک پروتئین سخت، نا محلول و فیبری است که از فراوان ترین پروتئین های بدن است و حدود یک سوم از کل پروتئین های آن را تشکیل می دهد.

کلاژن یکی از مهم ترین اجزای ساختمانی پوست، استخوان و دندان، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها است. در واقع کلاژن مانند چسبی است که بافت های مختلف بدن را در کنار هم نگه می دارد. یکی از ویژگی خاص این پروتئین خاصیت بازجذبی است، به این معنی که به اجزای کوچک تر تبدیل شده،

تغییر شکل می دهد و دوباره جذب بدن می شود. این ویژگی خاص باعث شده که این پروتئین مناسب استفاده در طیف متنوعی از درمان های پزشکی باشد.

حداقل شانزده نوع پروتئین کلاژن در بدن وجود دارد که از بین آن ها سه تا پنج نوع از اهمیت بالایی برخوردارند. به طور مثال کلاژن نوع یک در لایه های پوست وجود دارد که باعث تقویت آن ها می شود. علاوه بر این کلاژن به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و با حفظ آب بافت پوستی مانع از خشکی و چین و چروک می شود.

این پروتئین در درم یا لایه میانی پوست به تشکیل یک شبکه فیبری از سلول ها به نام فیبروبلاست کمک می کند که سلول های جدید روی آن رشد می کنند. این عمل باعث جوان سازی پوست می شود. کلاژن همچنین در تعویض و ترمیم سلول های مرده پوست نیز نقش دارد.

همه ی انواع کلاژن ابتدا به شکل پروکلاژن ساخته می شوند. به این ترتیب که دو آمینو اسید پرولین و گلایسین به کمک ویتامین C با یکدیگر ترکیب می شوند و پروکلاژن را می سازند. بنابراین بدن به طور طبیعی کلاژن را تولید می کند و ما می توانیم با دریافت مقدار مناسبی از مواد مغذی، به بدن در ساخت این پروتئین مهم کمک کنیم.

چه عواملی باعث از بین رفتن کلاژن می‌‌شوند

 عوامل متعددی در کاهش سطح کلاژن و تخریب آن نقش دارند به عنوان مثال افزایش سطح قند خون، احتمال تشکیل ترکیبات از بین برنده کلاژن از قبیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته راه افزایش می‌‌دهند به این ترتیب افرادی که قصد دارند به حفظ سلامت پوست خود بپردازند باید میزان مصرف خوراکی‌های شیرین را کاهش بدهند و سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که پپتیدهای کلاژن به طور طبیعی احتمال تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته را محدود می‌کنند. این امر بر تاثیرات کلاژن در محافظت از پوست و حفظ سلامت آن دلالت دارد.

 سموم حاصل از مصرف برخی مواد غذایی، هوا، آب و حتی سموم داخلی بدن – باکتری‌های بد موجود در دستگاه گوارش می‌توانند وارد جریان خون شوند و در نهایت خود را به پوست برسانند و باعث آسیب دیدگی آن شوند.

هنگامی‌ که این سموم موجود در خون به پوست می‌رسند می‌توانند باعث ایجاد واکنش سیستم ایمنی شده و در نتیجه باعث آزاد سازی ترکیبات تحلیل برنده کلاژن توسط سلول‌های سیستم ایمنی بدن شوند.

 فاکتورهای خارجی که باعث تخریب کلاژن می‌شوند عبارتند از قرارگرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید، آلودگی‌های محیطی و برخی از میکروارگانیسم‌هایی که به پوست آسیب می‌رسانند. برای محافظت از پوست در برابر این عوامل خارجی باید از آنتی اکسیدان‌های موضعی از قبیل ویتامین ای و سی، تصفیه کننده هوا و کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کرد.

خوشبختانه تحقیقات نشان داده است مصرف برخی مواد مغذی علاوه بر آن که از کاهش سطح کلاژن پیشگیری می‌کنند در محافظت از آن نیز نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

کلاژن

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلاژن

روش‌های کلاژن سازی پوست

 رعایت نکاتی که در بخش زیر به آنها اشاره می‌‌کنیم و ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی بر تولید کلاژن توسط پوست و حفظ انعطاف پذیری و خاصیت الاستیسیته آن تاثیرات مهمی خواهد داشت. خاطرات زیر را برای افزایش تولید کلاژن فراموش نکنید.

تغییر سبک زندگی

 سبک زندگی خاص هر فرد تاثیرات شگرفی را بر سلامت پوست او می‌‌گذارد و باعث می‌‌شود پوست سالم یا ضعیف به نظر برسد. فاکتورهایی که باعث کاهش سطح کلاژن می‌شوند عبارتند از:

آلودگی هوا

سیگار کشیدن

پرتوهای فرابنفش خورشید

استرس مداوم

مصرف بیش از حد کافئین

 این فاکتورها باعث تولید رادیکال‌های آزاد در پوست و تخریب رشته‌های کلاژن خواهند شد در نتیجه کلاژن شروع به از بین رفتن می‌کند و پوست، چروکیده و افتاده به نظر خواهد رسید.

در دوران جوانی بدن به مبارزه با این فاکتورها می‌پردازد و به طور منظم به تولید کلاژن خواهد پرداخت تا پوست سالم و جوان به نظر برسد اما در سن ۳۵ سالگی به علت کاهش فعالیت سلول‌های تولید کننده کلاژن میزان ذخایر کلاژن کاهش خواهد یافت.

 انجام دادن حرکات تکراری از قبیل اخم کردن یا لوچ کردن چشم باعث به وجود آمدن خطوط و چین و چروک روی صورت خواهد شد و از آنجایی که پوست فاقد توانایی لازم برای تولید کلاژن و پرکردن این خطوط است، چروک ایجاد شده دائمی خواهد شد.

خوشبختانه تغییر سبک زندگی می‌‌تواند تا مدت طولانی پوست را وادار به تولید کلاژن نماید به عنوان مثال شما می‌توانید با قطع مصرف قهوه در اوایل صبح به بهبود سلامت خود کمک کنید.

مصرف مواد غذایی سالم

 هنگامی ‌که شما پروتئین می‌خورید بدن تان آن را به آمینو اسید تبدیل می‌کند این امر باعث می‌شود که بدن بتواند به جذب مواد مغذی مورد نیاز خود از قبیل اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین آ بپردازد. برای آن که این مواد مغذی را به بدن خود برسانید باید به مصرف مواد خوراکی زیر پردازید:

ماهی تن

ماهی سالمون

ماهی ساردین

ماهی ماکرل

ماهی هرینگ

دانه چیا

تخم کتان

گردو

جگر

روغن کبد ماهی کاد

 این پروتئین‌ها می‌توانند به بدن برای تولید کلاژن بیشتر کمک کنند. شما همچنین می‌توانید از سبزیجات و میوه‌های غنی از آنتی اکسیدان را به رژیم خود اضافه کنید تا از کاهش سطح کلاژن پیشگیری گردد. برخی از انواع میوه و سبزیجات که در افزایش تولید کلاژن نقش دارند عبارتند از:

فلفل دلمه

انواع توت از قبیل توت سیاه، بلوبری، تمشک

میوه‌های گرمسیری از قبیل انبه، آناناس، کیوی و گواوا

حبوبات

سبزیجات برگ سبز از قبیل اسفناج، چغندر برگی و کلم پیچ

 مرکبات از قبیل لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال و گریپ فروت

 شما می‌توانید سیر، حبوبات، سفیده تخم مرغ و آب گوشت را با هم ترکیب نمایید و به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این غذاهای ترکیبی باعث می‌‌شود که بدن به طور طبیعی به افزایش تولید کلاژن بپردازد و شما شاهد درخشندگی و سلامت بیشتر پوست خود باشید.

 مصرف نکردن خوراکی‌های ناسالم

 قطع مصرف برخی از مواد غذایی به بهبود سلامت پوست کمک خواهد کرد به عنوان مثال شما باید به میزان مصرف کربوهیدرات و قند موجود در رژیم غذایی خود دقت کنید زیرا این مواد خوراکی باعث ایجاد التهاب و آسیب دیدگی کلاژن پوست خواهند شد.

در عوض سعی کنید از سبزیجات و میوه‌هایی که غنی از مواد معدنی هستند و همچنین غذاهای گیاهی و حیوانی غنی از پروتئین استفاده نمایید.

 مصرف مواد مغذی بیشتر

 سایر مواد مغذی که می‌توانند به افزایش سطح تولید کلاژن توسط سلول‌های پوست کمک کننده عبارتند از ویتامین سی، مس و روی.

استفاده از کرم ضد آفتاب

 قرار گرفتن بیش از حد در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید باعث آسیب رساندن به پوست و کاهش تولید کلاژن خواهد شد. در صورتی که شما طی مدت دو روز بیش از دو ساعت در معرض نور آفتاب قرار بگیرید آنزیم‌های تحلیل برنده کلاژن فعال خواهند شد.

استفاده منظم از کرم ضد آفتاب باعث می‌‌شود که شما ضمن محافظت از پوست خود از کاهش کلاژن پیشگیری نمایید. بهتر است از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید. اگر شما خیلی عرق می‌کنید یا بیش از چند ساعت از منزل خارج می‌شوید باید در فواصل زمانی منظم دوباره کرم ‌ضد آفتاب خود را تمدید نمایید.

 استفاده از ترکیبات تولید کننده کلاژن

 پوست برای کاهش التهاب و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد خطرناک به آنتی اکسیدان نیاز دارد. آنتی اکسیدان باعث می‌شود که ضمن محافظت از کلاژن موجود در پوست سطح تولید آن توسط سلول‌های پوستی را افزایش دهد. شما می‌توانید از ترکیبات سازنده کلاژن برای بهبود کیفیت پوست خود استفاده کنید.

 استفاده از مشتقات ویتامین آ

 برخی از محصولات آب رسان پوستی از قبیل مشتقات ویتامین آ باعث افزایش تولید سطح پروکلاژن می‌شوند. مصرف محصولات حاوی رتینول و رتینوئیک اسید سلول‌های بدن را وادار می‌کنند به تولید کلاژن بیشتر بپردازند. این ترکیبات همچنین به حفظ کلاژن موجود در آن پوست کمک خواهد کرد.

برخی از افراد متوجه شده ‌اند که این ترکیبات باعث التهاب پوست می‌شوند. اگر شما از محصولات حاوی رتینول استفاده می‌کنید فقط به اندازه یک نخود از آن را روی صورت خود بمالید.

 استفاده از ژل آلوئه ورا

 تعداد زیادی از افراد پس از آنکه دچار آفتاب سوختگی شدند از ژل آلوئه ورا برای بهبود پوست خود استفاده می‌کنند. استفاده از این ژل برای بهبود راش پوستی نیز مفید است. شما همچنین می‌‌توانید ژل آلوئه ورا را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید.

 برخی از خواص آلوئه ورا به شرح زیر می‌باشد:

تحریک فرایند رشد سلول‌های خاص

افزایش میزان تولید کلاژن و هیالورونیک اسید

کاهش ظاهر چروک و خطوط صورت

 همچنین می‌توان از ژل آلوئه ورا به صورت یک کرم موضعی یا مکمل خوراکی استفاده کرد.

 استفاده از ویتامین سی

 بدن نمی‌تواند به تنهایی به تولید ویتامین سی بپردازد به همین دلیل باید این ویتامین را از طریق انواع میوه‌ها و سبزیجات برگ سبز در اختیار آن قرار داد. این ویتامین نقش مهمی را در محافظت از پوست و تولید کلاژن بیشتر ایفا می‌کند.

با اضافه کردن این ویتامین به رژیم غذایی خود می‌توانید ضمن محافظت از کلاژن موجود، بدن را وادار به افزایش تولید آن نمایید. تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست حاوی این ویتامین هستند.

 برخی از منابعی که سرشار از ویتامین سی هستند به شرح زیر می‌باشند:

کلم بروکلی

توت ‌فرنگی

پاپایا

انواع مرکبات از قبیل پرتقال و لیمو شیرین و گریپ فروت

سبزیجات برگ سبز از قبیل کلم پیچ و اسفناج

 در صورتی که این ویتامین در رژیم غذایی شما جایی ندارد بهتر است هر چه سریع تر به فکر اصلاح رژیم خود باشید و ویتامین سی مورد نیاز بدن را در اختیار آن قرار دهید.

 هیالورونیک اسید

 طبق تحقیقات انجام شده، هیالورونیک اسید باعث افزایش تولید کلاژن طبیعی توسط بدن خواهد شد. هیالورونیک اسید به عنوان یک ترکیب مهم برای تولید کلاژن به افزایش الاستیسیته پوست کمک خواهد کرد.

اگر چه هیالورونیک اسید به صورت مکمل در دسترس قرار دارد می‌توانید آن را از طریق برخی مواد غذایی سرشار از آمینو اسید به بدن خود برسانید. برخی از این مواد غذایی عبارتند از انواع حبوبات، سویا و سبزیجات ریشه ای.

پپتیدها و فاکتورهای رشد

پپتیدها پیام رسان‌های موجود در بدن هستند که به سلول‌ها دستور می‌‌دهند سطح تولید کلاژن را افزایش دهند. از سوی دیگر فاکتورهای رشد سلول‌های بنیادین و فیبروبلاست‌های بدن را تحریک می‌کنند که این فرآیند باعث تولید کلاژن و سلول‌های جدید خواهد شد.

پپتیدها و فاکتورهای رشد در مقایسه با ویتامین آ، کمتر باعث التهاب پوست خواهند شد. با این حال شما باید به مدت طولانی تر از این محصولات استفاده کنید تا شاهد تاثیرات حاصل از آنها باشید. شما باید رتینوئیدها را در هنگام شب استفاده کنید و پپتیدها و فاکتورهای رشد را اوایل صبح مصرف کنید تا برنامه مراقبت از پوست شما متعادل گردد.

آنتی اکسیدان‌ها

 آنتی اکسیدان‌ها از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب رساندن به پوست و خود بدن می‌‌شوند محافظت می‌کنند. اگرچه همه آنتی اکسیدان‌ها سطح تولید کلاژن را افزایش نمی‌‌دهند برخی از آنها از کلاژن موجود درون پوست محافظت می‌کنند. برخی از منابعی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند به شرح زیر می‌باشند:

چای سبز

دارچین

بلوبری

عصاره قهوه

یربا مت

عصاره شیرین بیان

روغن‌های ضروری ریحان، پونه کوهی و آویشن

عصاره انار

 رتینول نیز یک آنتی اکسیدان است که باعث افزایش تولید کلاژن توسط بدن خواهد شد. رتینول علاوه بر افزایش طول عمر کلاژن از فعالیت آنزیم‌هایی که به تخریب کلاژن می‌‌پردازند پیشگیری می‌‌کند. به عبارت دیگر رتینول برای حفظ کلاژن موجود درون پوست و افزایش روند تولید آن ضروری است.

عوض کردن محصولات مراقبت از پوست

 پس از آن که با ترکیبات ضروری و مورد نیاز بدن و پوست خود آشنا شدید باید آنها را به برنامه روزانه مراقبت از پوست تان اضافه نمایید. محصولاتی که تهیه می‌کنید باید حاوی ترکیبات زیر باشند:

انواع اکسیدان‌ها

 به جای آن چه به دنبال خریدن محصولاتی باشید که به شما نوید تولید کلاژن را می‌دهند بهتر است از ترکیباتی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم و باعث تحریک تولید کلاژن می‌‌شوند استفاده نمایید. محصولاتی را تهیه کنید که بدون آسیب رساندن به پوست به شما برای جبران کاهش سطح کلاژن کمک می‌کنند.

مراقبت تخصصی از پوست

 روش‌های درمانی تخصصی متعددی برای مراقبت از پوست و افزایش ذخایر کلاژن وجود دارد. برخی از پزشکان انجام روش‌هایی از قبیل پیلینگ شیمیایی و لیزر درمانی را به بیماران خود توصیه می‌کنند. اولتراسوند تراپی و رادیوفرکانسی از وسایل مبتنی بر انرژی هستند که به تولید کلاژن درون پوست کمک می‌کنند. حتی میکرونیدلینگ و تزریق پلاسمای غنی از پلاکت باعث افزایش تولید کلاژن پوست خواهند شد. بهتر است بدانید که پس از انجام این روش‌های درمانی شما به زمان لازم برای بهبود پوست نیاز خواهید داشت.

 لیزر درمانی

 لیزر درمانی روشی است که به صورت ایمن و بدون ایجاد هیچ گونه خطری سطح تولید کلاژن را افزایش می‌‌دهد. این روش با افزایش کلاژن به بهبود چروک صورت و انعطاف پذیری پوست خواهد پرداخت. لیزر درمانی هیچ گونه عارضه جانبی خاصی ندارد.

میکرونیدلینگ

 میکرونیدلینگ که تحت عنوان روش القای کلاژن نیز شناخته می‌شود به بهبود ظاهر چروک صورت، بافت اسکار حاصل از آکنه، افزایش سفتی پوست و رفع جای ترک و لکه‌های قهوه ای کمک می‌‌کند و این فرایند با تحریک بدن برای ترمیم خود انجام خواهد شد. میکرونیدلینگ دستگاهی است که در قسمت سر آن تعدادی سوزن بسیار کوچک و تیز وجود دارد چه به صورت همزمان صدها سوراخ کوچک را در پوست به وجود می‌‌آورند.

به این ترتیب پوست را تحریک می‌‌کند به تولید فاکتورهای رشد و سیتوکین‌ها و کلاژن و الاستین بیشتر بپردازد و پوست صورت جوان تر به نظر برسد.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

 پلاسمای غنی از پلاکت یک روش درمانی دیگر است که از نمونه خون بیمار تهیه می‌شود. برای انجام این روش پزشک اقدام به تهیه نمونه خون می‌کند و پس از انجام مراحل لازم آن را درون دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌دهد تا تحت سرعت و شرایط خاص خون و مشتقات خونی از یکدیگر جدا شوند. پس از این مرحله پلاسمای غنی از پلاکت به همراه سلول‌های بنیادین و فاکتورهای رشد به پوست تزریق می‌شوند تا علاوه بر افزایش تولید کلاژن و الاستین به جوان سازی پوست نیز کمک کنند.

پیلینگ شیمیایی

 در این روش درمانی از اسید برای از بین بردن لایه فوقانی پوست یا لایه‌های آن استفاده خواهد شد. هدف از انجام این روش کاهش جای چروک و خطوط ریز صورت و یکنواخت کردن حجم پوست است. همچنین از پیلینگ شیمیایی برای بهبود جای جوش، درمان انواع خاصی از آکنه، کاهش لکه‌های حاصل از بالا رفتن سن، خطوط تیره پوستی و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

نور LED قرمز

یکی از درمان های کلینیکی تولید کلاژن، ال ای دی تراپی است. این روش که در شاخه ی نوردرمانی قرار می گیرد تاریخچه ی بسیار جالبی دارد. در دهه ی ۹۰ میلادی دانشمندان ناسا دریافتند که گیاهان زیر طیف های نوری خاصی رشد بیشتر و بهتری دارند. آن ها از این نتیجه استفاده کردند و آزمایشات خود را برای بررسی اثر طول موج های مختلف نور بر روی سرعت ترمیم زخم های پوستی ادامه دادند.

این محققان دریافتند که نور قرمز و امواج فروسرخ سرعت رشد سلول های پوستی را ۲۰۰ برابر افزایش می دهند. بعد از این کشف متخصصان به فکر استفاده از ال ای دی تراپی برای برطرف کردن بسیاری از اختلالات پوستی، چین و چروک و یا شل شدگی پوست افتادند.

LED تراپی استفاده از رنگ ها و امواج مختلف نور برای نفوذ به لایه های متفاوت پوست و تحریک تولید کلاژن است. برای مثال نور قرمز به لایه ای از پوست نفوذ می کند که سلول های فیبروبلاست در آن وجود دارد. این سلول ها مسئول تولید کلاژن و الاستین یعنی پروتئین های جوان کننده ی پوست هستند. نور قرمز با نفوذ به این ناحیه هم تولید کلاژن را تحریک می کند و هم التهابات پوستی را کاهش می دهد.

نور کهربایی، یکی دیگر از رنگ های موجود در طیف نوری، با اینکه نفوذ کمتری از نور قرمز به دورن پوست دارد باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود.

بیشترین نفوذ در میان نور های مختلف مربوط به امواج فروسرخ است که هم به بهبود سریع التهابات پوستی کمک می کند و هم باعث می شود محصولات مراقبت از پوست نفوذ بیشتری به درون پوست داشته باشند.

همانطور که از شرح فرآیند این روش معلوم است، ال ای دی تراپی بسیار کارا و اثربخش است.

میکرودرم ابریژن

این روش راهکاری همه جانبه است که برای درمان بسیاری از اختلالات پوستی از جمله تیرگی ها و لک های پوستی، منافذ باز، آکنه و زخم، اثرات کشیدگی، آفتاب سوختگی، اصلاح تناژ پوست و همینطور از بین بردن چین و چروک استفاده می شود و به طور کلی بر جوان سازی پوست اثر دارد.

در این روش از دستگاهی مخصوص با سطح ساینده استفاده می شود تا سطح رویی پوست را به آرامی لایه برداری کند و به آن ظاهری جوان تر و شاداب تر بدهد. در تکنیکی دیگر از همین روش ذرات آلومینیوم اکسید یا سدیم بی کربنات روی سطح پوست اسپری می شوند و ذرات مرده و برآمده از پوست توسط ساکشن از روی آن برداشته می شوند.

این تکنیک نیز همان اثر جوان سازی را بر پوست دارد. بعد از انجام این فرآیند ممکن است پوست کمی قرمز شود و حتما باید از کرم های مرطوب کننده و ضدآفتاب برای محافظت از پوست استفاده کرد.

از مزایای این روش این است که اثرات آن بر روی پوست حتی در اولین جلسه ی درمان هم قابل مشاهده است اما بسته به نوع پوست و دلیل استفاده از این روش، متخصص پوست تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر را تعیین می کند.

هیدرودرم ابریژن

جدیدترین روش میکرودرم ابریژن، تکنیک هیدرودرم است. در این روش همزمان محصولات خاص مراقبت از پوست به آن تزریق شده و لایه برداری نیز انجام می گیرد. این عمل تولید کلاژن را تحریک می کند و جریان خون را در ناحیه ی مورد نظر به حداکثر می رساند.

در این مقاله ما قصد داریم زیبا جویان عزیز را با یکی از روش هایی موثر که در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد انجام میگردد اشنا کنیم. این روش هیدرودرم ابریژن می باشد و در طول این مقاله مزایای و معایب دوره نقاهت وهزینه های و موارد دیگر ان را مورد بررسی قرار می دهیم. پس توصیه میکنم زیبا جویان عزیز تا انتها این مقاله با ما همراه باشند.

هیدرودرم ابریژن چیست؟

هیدرودرم ابریژن روشی مناسب برای پاکسازی پوست و آبرسانی به پوست است که با استفاده از دستگاه هیدرودرم ( یا همان دستگاه بیوهیدرودرمی ) انجام می شود . هیدرودرم به نام های دیگری از جمله فیوژن صورت، آکوادرم ابریژن، هیدراته کردن صورت و یا میکرودرم ابریژن مرطوب نیز بین عموم مردم شناخته شده است.
در این درمان غیرتهاجمی از هیدروتکنولوژی برای لایه‌برداری، سم‌زدایی، جوانسازی، آبرسانی و تحویل مواد مغذی به پوست استفاده می‌شود. هیدرودرم آبریژن نتایجی آنی را بدون تحمیل ناراحتی، تحریک یا نیاز به استراحت به دست می‌دهد. در این روش از خاصیت طبیعی آب و اکسیژن برای لایه‌برداری سطحی پوست استفاده می‌شود.

در این روش از ساینده‌های سخت کریستالی استفاده نمی‌شود بنابراین درد ندارد.
در دستگاه بیوهیدرودرم از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و حتی نسبت به روش استاندارد پیلینگ صورت، دارای عوارض جانبی کمتری است. حتی الماسه دستگاه نیز با دقت بیشتری عمل کرده و نتایج ظریف‌تری بر جای می‌گذارد. درنتیجه کنترل دستگاه نیز راحت‌تر و دقیق‌تر است. در این روش از اکسیژن با فشار بالا استفاده می‌شود تا آب استریل شده را با سرعت فراصوت به پوست منتقل کند.

این کار باعث ایجاد قطرات بسیار ریز آب می‌شود که به پوست برخورد کرده و به‌راحتی سلول‌های مرده‌ی پوست را از سطح پوست جدا می‌کنند.
در این لحظه جریان خون پوست بهبودیافته، رطوبت رسانی به عمق پوست انجام می‌شود و درنتیجه سطح ایده آلی از رطوبت برای تقویت پوست به دست می‌آید.

این مخلوط فوق اشباع دو ماده‌ی اصلی طبیعت، آب و اکسیژن، برای رشد و ترمیم سلولی، تحریک رشد کلاژن و استحکام و انعطاف‌پذیری پوست ضروری است. هنگامی‌که پوست شما در حال هیدرودرمی است اکسیژن به سطح پوست تزریق می‌شود تا سلول‌های پوست را احیا کند و درنتیجه به بدن کمک کند که به‌منظور جوان‌سازی مؤثر پوست، کلاژن جدید تولید کند.
اکسیژن یک ماده‌ی اثبات‌شده برای بهبود و ترمیم پوست است، باکتری‌های غیر هوازی پوست را از بین می‌برد، جریان خون در بافت پوست را افزایش می‌دهد و درنتیجه پوستی سالم‌تر ایجاد می‌کند.

مراحل انجام هیدرودرم ابریژن

هیدوردرم ابریژن بر پایه‌ی تکنیکی بسیار پیشرفته به نام «افیوژن پوستی همزمان» بنا شده است. یعنی همزمان با لایه برداری، موادی را به پوست وارد می‌کنیم که خاصیت جوانسازی و درمانی دارند. در عین حال اساس مراحل درمانی بسیار ساده‌اند و در ۶ مرحله بسیار مفید برای پوست انجام می‌شوند.

سم‌زدایی

در این مرحله به کمک روش‌هایی سیستم لنفاوی پوست را تخلیه می‌کنیم. این کار به سم‌زدایی پوست معروف است و باعث خونرسانی بهتر به پوست صورت و گردن می‌شود. مرحله‌ی سم‌زدایی به ما کمک می‌کند که آبرسانی و بازآوری رطوبت پوست را به نحو احسنت انجام دهیم و از آن مهم‌تر، کاری می‌کند که اثرات درمانی برای مدت طولانی‌تر پایدار بماند.

پاکسازی

در مرحله دوم، لایه‌ای از پوست که دارای سلول‌های مرده است برداشته می‌شود. این کار به لایه برداری یا اکسفولیاسیون معروف است. لایه برداری در هیدرودرم ابریژن به شکلی طراحی شده که فقط لایه‌ی استراتوم کورنیوم پوست برداشته شود. این لایه خارجی‌ترین لایه روپوست است که از آلودگی‌ها و سلول های مرده ساخته شده و بدن شما به صورت طبیعی تلاش می‌کند که از شر آن‌ها خلاص شود.

لایه برداری در روش قدیمی‌تر میکرودرم ابریژن به کمک کریستال‌ها یا دستی نوک الماسی انجام می‌شد. تفاوت کلیدی این دو روش با کاربرد درمانی یکسان در این است که در هیدرودرم ابریژن قبل از لایه برداری، پوست را پاکسازی و تغذیه می‌کنیم.

دستی دستگاه هیدرودرم به سیستم پنوماتیک یا هوای فشرده مجهز است. این سیستم سرم یا محلولی را روی پوست شما می‌پاشد که حاوی گلوکوزامین، لاکتیک اسید و  عصاره‌های گیاهی بسیار مفید برای پوست است. این سرم باعث جدا شدن سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست می‌شود. پس تا اینجای کار پوست را پاکسازی کرده و موادی مفید به آن رسانده‌ایم. همزمان سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست را نیز جدا کرده‌ایم.

افزودن مواد شفاف کننده

خوب تا اینجا لایه‌های مرده و آلوده پوست کنده شده‌اند. در مرحله سوم تلاش می‌کنیم تا با استفاده از اسیدهای ملایم و ضعیفی مثل سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید پوست شما درخشان و شفاف کنیم. این اسیدها مواد به جا مانده در منافذ پوستی مسدود را شل می‌کنند که برای درمان پوست‌های چرب و پوست‌های متسعد آکنه و جوش بسیار مفید است. پس می‌بینید که هیدرودرم ابریژن فقط روشی برای جوانسازی پوست نیست، بلکه به شکل موثری باعث ارتقای سلامت پوست شما می‌شود.

استخراج

در این مرحله باز هم پوست را پاکسازی می‌کنیم. سرم و اسیدی که در مراحل قبل استفاده کردیم، لایه برداری خود را انجام داده‌اند و از این جا به بعد باید لایه‌های جدا شده را برداشت کنیم. سیستم پنوماتیک پیشرفته‌ی دستگاه در این مرحله به شکل یک ساکشن یا مکنده‌ی بسیار قدرتمند عمل می‌کند. مکنده‌ی هیدرودرم منافذ بسته پوستی را باز کرده و لایه‌های برداشت شده از پوست را جمع آوری می‌کند. حتی می‌توانید در آمدن جوش‌های سرسیاه خود را ببینید. ساکشن همزمان با این کارها، پوست شما را ماساژ داده و خونرسانی را بهبود می‌بخشد.

آبرسانی

در این مرحله از درمان تمامی مواد کلیدی مورد نیاز پوست را به شکل سرم یا محلولی ویژه به پوست می‌رسانیم. سرم آبرسان سرشار از مواد آنتی‌اکسیدانی است که پوست شما را شفاف و درخشان می‌کند. اثرات درمانی این سرم حتی پس از یک جلسه نمایان می‌شود. در این مرحله می‌توان از سرم درمابیلدر استفاده کرد که یک ماده‌ی پروتئینی ضد پیری است و باعث افزایش کلاژن سازی و بهبود چین و چروک‌های عمقی پوست می‌شود. سرم هیجان انگیز دیگری که در درمان استفاده می‌شود، بریتنول است که برای درمان لکه‌های پوستی معجزه می‌کند.

جوانسازی پایانی

در این مرحله از نوردرمانی استفاده می‌کنیم. لامپ‌های LED قرمز و مادون قرمز باعث جوانسازی پوست می‌شوند و همچنین قرمزی پوست را کاهش داده و شروع کلاژن سازی را تحریک می‌کنند. برای کسانی که پوست مستعد آکنه و جوش دارند، از LED آبی استفاده می‌کنیم که باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد.

مزایای هیدرودرم ابریژن

پاکسازی پوست از سلول های مرده، علت تیرگی و کدری پوست وجود همین سلول های مرده است.

بستن منافذ باز پوست، بسته شدن منافذ پوست یکی از مهم ترین عوامل یک دست و زیبا به نظر رسیدن پوست است.

اکسیژن رسانی به لایه های زیرین پوست.

کاهش و رفع چین و چروک پوست.

درمان جوش ها و آکنه های روی پوست.

درمان اسکار ها و کلوئید ها.

جوان و شاداب شدن پوست .

تقویت جریان خود در پوست.

آبرسانی و رفع خشکی پوست.

بدون درد و غیر تهاجمی است.

نیاز به دوران نقاهت و بستری شدن ندارد.

روش نوین و جدیدی است.

معایب هیدرودرم ابریژن

درمان هیدرودرم‌ابریژن یک روش ایمن و بدون عوارض جانبی ماندگار است. بر خلاف روش میکرو درم ابریزن که معمولا با قرمزی، تورم و کبودی پوست همراه بود، در هیدرودرم ابریژن بسیاری از این عوارض وجود ندارد و یا بسیار کاهش یافته است.

البته دقت داشته باشید که به دلیل حساسیت پوست بعد از انجام درم ابریژن، تا چند روز بدون ضد آفتاب (حداقل SPF 30) جلوی نور خورشید نروید. همچنین از مواد آرایشی و بهداشتی که موجب حساس شدن پوست می‌شود، استفاده نکنید. همچنین سعی کنید با لباس و کلاه از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

کاندیدا مناسب هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم آبریژن مناسب افرادی می باشد که در پوست صورت علائمی مانند:

جوش سرسیاه

گرفتگی پوست

منافذ باز در صورت

خطوط ایجاد شده در پوست صورت به علت افزایش سن

پوست های چرب و مستعد جوش

پوست های تغییر رنگ

زخم و آکنه

لکه های تیره و قهوه ای

هیدرودرم آبریژن مناسب تمام پوست ها می باشد اما برای پوست های خشک بسیار مفید و موثر می باشد زیرا باعث نرمی و لطافت پوست می شود که انعطاف پذیرتر می شود. هم چنین این روش مناسب پوست های چرب می باشد که چربی پوست را گرفته و حفره های پوستی کاهش پیدا می کند. باید گفت آبی که در هیدرودرم آبریژن استفاده می شود ، عبارتند از:

آب مقطر

آب نمک

ترکیب آب با مواد معدنی و ویتامین ها

هزینه های هیدرودرم ابریژن

هزینه جوانسازی پوست با هیدرودرم، بسته به نوع پوست و هدف از انجام درمان، متفاوت است. گاهی اوقات این روش با روشهای دیگر ترکیب شده و در یک جلسه انجام میشوند. در نتیجه نمیتوان برای این درمان یک هزینه ثابت تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید در یک جلسه مشاوره رایگان شرکت کنید. در این جلسه با بررسی وضعیت پوست شما و درمانی که به آن نیاز دارید، از هزینه ها مطلع خواهید شد.

مراقبت های قبل از هیدرودرم ابریژن

افرادی که طی ۶-۱۲ ماه گذشته تحت درمان آکنه شدید و یا روش های لایه برداری بوده اند کاندیدای مناسبی نیستند.

با پوستی تمیز و بدون آرایش به کلینیک مراجعه نمایید.

۴۸ ساعت پیش از انجام این درمان از مصرف هر نوع مواد شیمیایی که سبب ایجاد حساسیت پوستی در فرد می‎شود مانند وکس، باید اجتناب شود.

بعد از درما استفاده از کرم‎های ضدآفتاب ضروری است. تا حد امکان بیمار نباید در معرض پرتو آفتاب قرار گیرد اما در صورت لزوم می‎تواند به کمک ضدآفتاب، کلاه و عینک از پوست خود مراقبت نماید.

افرادی که به بیماری‎های عفونی پوستی مبتلا هستند نمی‎توانند این درمان را انجام دهند زیرا سبب گسترش ویروس در پوست آن‎ها می‎شود.

بیمار تا ۱۲ ماه پیش از انجام هیدرودرم ابریژن نباید مورد درمان ایزوترتینوئین جهت از بین بردن آکنه شدید قرار گرفته باشد.

مراقبت های بعد از هیدرودرم ابریژن

آب زیاد بنوشید: سعی کنید روزی ۸ لیوان آب مورد نیاز بدن خود را برسانید.

از مرطوب کننده های غنی با دستور پزشک استفاده کنید.

از پاک کننده های ملایم استفاده کنید و همیشه برای شست وشو از آب خنک استفاده کنید.

پوست خود را بادست زیاد لمس نکنید و از اینکه خراشی رو پوست ایجاد کنید دوری داشته باشید.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب تا حد امکان جلوگیری کنید.

تا دو روز بهتر است پوست خود را آرایش نکنید.

افرادی بعد از یک جلسه هیدرودرم آبریژن آثار را بر روی پوست خود مشاهده خواهند کرد ولی کسانی که جنبه درمانی این روش را برای درمان آکنه انتخاب کرده اند بهتر است هر ۶ هفته یکبار انجام دهند تا آثار آن را مشاهده کنند.

البته تعداد جلسات بستگی به مشکلات پوستی شما دارد و با توجه به شرایط بیمار دکتر تعداد جلسات هیدرودرم آبریژن را تجویز خواهد کرد.

با رعایت نکات اشاره شده و انتخاب مرکز معتبر و پزشک ماهر از زیبایی خود لذت خواهید برد.

اثرات و نتایح هیدرودرم ابریژن

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم هیدرودرم ابریژن برای آبرسانی به هر نوع پوستی مناسب است. افراد با هر سن و جنسیتی و همچنین هر نوع پوستی که دارند می توانند از هیدرودرم ابریژن استفاده کنند. با وجود اینکه انجام هیدرودرم ابریژن محدودیت سنی ندارد اما معمولا این روش برای افراد بالای ۱۲ سال و افراد کمتر از ۶۵ سال توصیه می شود. در کل موارد استفاده از هیدرودرم ابریژن در موارد زیر است:

درمان چین و چروک ایجاد شده روی پوست.

درمان جوش و آکنه.

درمان لکه های های قهوه ای روی پوست.

لکه های ناشی از آفتاب سوختگی را از بین می برد.

هموار کردن و هیدراته کردن پوست صورت.

سختی پوست را از بین می برد.

شادابی و روشن کردن پوست.

جلوگیری از پیری زودرس.

ایجاد بافت هایی سالم تر در پوست.

دوره نقاهت هیدرودرم ابریژن

این مراقبت پوستی نیاز به استراحت ندارد و شما میتوانید به راحتی به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

تعداد جلسات هیدرودرم ابریژن

هر جلسه حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد. برای تکمیل درمان باید بین ۵ تا ۱۰ جلسه هیدرودرم ابریژن را سپری کنید. البته این تعداد جلسات به میزان مشکلات پوستی و تشخیص پزشک شما بستگی دارد. نتایج این روش از اولین جلسه به خوبی خود را نشان خواهد داد. پس از پایان هر جلسه، شما می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را شروع کنید. معمولا بین هر دو جلسه بین یک هفته تا ۱۰ روز فاصله وجود دارد تا پوست خود را آماده کند.

هیدرودرم ابریژن چه تفاوتی با میکرودرم ابریژن دارد؟

در درمان میکرودرم ابریژن با الماس از سری‌های ساینده و لایه‌بردار برای برداشتن سطحی‌ترین لایه پوست استفاده می‌شود، در واقع قدرتمندترین لایه‌برداری فیزیکی در این روش انجام می‌شود. میکرودرم ابریژن بهترین روش برای پوست‌های زبر، دچار ضایعات رنگدانه‌ای شدید، دارای اسکارهای فرورفته یا پوستی است که انبوه سلول‌های مرده آن را ضخیم ساخته است.

اما در درمان هیدرودرم آبریژن از آب نمک و سرم‌های دیگر برای لایه‌برداری و پاکسازی متوسط پوست استفاده می‌شود. هیدرودرم آبریژن ملایم‌تر از میکرودرم ابریژن است و برای افرادی با پوست حساس مناسب‌تر است. همان طور که سلول‌های پوستی مرده در طول درمان لایه‌برداری می‌شود و جوش‌های سرسیاه بیرون کشیده می‌شود، پوست همزمان با سرم‌های درمانی پوشانده می‌شود تا تحریک کمتر شود.

پوست این سرم را به راحتی جذب می‌کند و به این ترتیب رطوبت و مواد مغذی ضروری برای پوست تامین می‌شود. هیدرودرم ابریژن برخلاف میکرودرم ابریژن پوست را گرم یا ملتهب نمی‌کند، بنابراین هیدرودرم ابریژن روشی ایمن و بدون درد برای درمان پوست‌های مستعد جوش، لایه‌برداری روزاسه و دیگر عارضه‌های پوست‌های حساس است.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.ir/%da%a9%d9%84%d8%a7%da%98%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/

https://clinicarad.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d9%88-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7/

https://clinicarad.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

نتیجه گیری

امروزه همه ما به دنبال یک روش بدون عوارض و راحت برای جوانسازی پوست خود هستیم. در این میان، راه های بسیاری برای زیباسازی پوست وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد.

اما ممکن است که پوست ما با این روش ها سازگار نبوده و نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشد. یکی از روش هایی که با اکثر انواع پوست سازگار بوده و می توانید از آن برای جوانسازی پوستتان بهره ببرید، هیدرودرم ابریژن نام دارد

هیدرودرم ابریژن یکی از جدیدترین متد های جوانسازی پوست است که در حال حاضر در صنعت زیبایی رواج یافته است. این درمان شگفت‌انگیز بهترین فناوری را برای حذف سلول‌های خشک و مرده پوست از لایه های بیرونی ارائه می‌کند.

با توجه به اینکه هیدرودرم ابریژن درمانی غیر تهاجمی است و لایه برداری خیلی آرام انجام میشود، پوست به طور کامل هیدارته و آبرسانی میشود. سرم درمانی که در حین درمان به پوست تزریق میشود، کاملا وارد لایه اپیدرم پوست شده و با از بین بردن خطوطر ریز و حالت کسل و افتاده پوست جلوه ویژه ای به آن میبخشد.

لایه برداری ملایم سطح پوست را صیقل داده و با از بین بردن مواد باقی مانده در سلولهای پوستی منجر به عملکرد بهتر و دفع سبوم می شود. با انجام این درمان اکسیژن بیشتری به پوست رسیده و در نتیجه خون رسانی با کیفیت بهتری انجام میشود. تنها چند روز بعد از درمان متوجه حال خوب پوستتان خواهید شد.

در برخی موارد در حین درمان از نورهای LEDمخصوص هم استفاده میشود. نورهایی که به تولید کلاژن و الاستین کمک میکنند. این دو ماده باعث سفت شدن پوست می شوند تا ظاهر خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش دهد.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل ۵ ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۳۰۳۲۳۲۹۲

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۸

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد ۲۰۶ هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/PpaN7

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/PlIYtZU7

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

  • عکس دختری در حال تزریق فیلر

    روش اروپایی

    با در 31 دسامبر 2023 - 0 نظرات

    تزریق فیلر به روش اروپایی (اصفهان) فیلرها و پرکننده‌های پوستی یکی از روش‌های متداول در زمینه جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر و جوانسازی چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. – ترکیبات اصلی: فیلرها از موادی مانند اسید هیالورونیک، کلاژن، و رادیس می‌توانند تشکیل شده باشند. – عملکرد: این مواد به عنوان پرکننده‌های طبیعی عمل […]

  • کشیده شدن چشم با بلفاروپلاستی

    بلفاروپلاستی چشم آهویی در نیم ساعت

    با در 5 فوریه 2024 - 0 نظرات

    بلفاروپلاستی چشم آهویی در نیم ساعت بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک، یک نوع جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر پلک‌ها و چشمان انجام می‌شود. این عمل جراحی شامل از بین بردن پوست اضافی، پف پلک‌ها و افتادگی پلک‌ها می‌شود. این جراحی به افرادی که با مشکلاتی نظیر پوست اضافی پلک‌ها، چین و چروک […]

  • عکس نمادین موز برای افزایش سایز آلت تناسلی

    مشاوره برای افزایش قطر اندام تناسلی

    با در 21 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    مشاوره برای افزایش قطر اندام تناسلی اندازه طبیعی آلت تناسلی متغیر بوده و بین افراد مختلف تفاوت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردان، اندازه طبیعی آلت تناسلی خود را به عنوان معقول و قابل قبول می‌دانند. مطالعات به دست آمده از متوسط اندازه آلت تناسلی به عنوان راهنمایی برای ارائه اطلاعات به افراد استفاده […]

  • پاک کردن تاتو بازو

    پاک کردن تاتو با روش آمریکایی

    با در 11 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    پاک کردن تاتو با روش آمریکایی اگر احساس پشیمانی از تاتو دارید، این احساس متداول است و بسیاری از افراد در یک دوره‌ای از زندگی خود این احساس را تجربه می‌کنند. امکان دارد دلایل مختلفی برای این پشیمانی وجود داشته باشد، از جمله تغییر سلیقه، تغییر در شرایط زندگی، یا حتی عدم رضایت از کیفیت […]

  • مشخص کردن الگو برای سانترال لب

    سانترال لب مکزیکی چیست؟

    با در 31 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    سانترال لب مکزیکی چیست؟ لیفت سانترال لب به عنوان یک روش جوانسازی و زیبایی صورت با استفاده از تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود، اما باید توجه داشت که هر جراحی زیبایی، به دقت نیاز دارد. همچنین، نکات زیر می‌توانند به افراد کمک کنند تا تصمیم به انجام لیفت سانترال لب با اطمینان بیشتری بگیرند: انتخاب جراح […]

استخدام بانک ملی استخدام مدیریت یک مجموعه (کاوه) انواع جراحی زیبایی واژن بانک ملی بلفاروپلاستی بهترین جراح لیفت صورت بهترین زمان بریا عمل زیبایی واژن تزریق چربی تزریق چربی به صورت لاغر تزریق چربی فریز شده به صورت تزریق ژل جراحی بینی جراحی پلک جراحی پلک چشم در اصفهان جوانسازی پوست زیبا شدن صورت در یک هفته زیبایی بینی عوارض بلفاروپلاستی عوارض لیفت صورت عوارض هایفو عوارض هایفوتراپی فواید لیفت صورت فیلم گونه گذاری قیمت تزریق چربی به صورت قیمت لیفت بینی دائمی قیمت لیفت بینی گوشتی قیمت لیفت صورت قیمت گونه گذاری لیفت صورت لیفت صورت با جراحی لیفت صورت با نخ لیفت صورت بدون جراحی لیفت صورت فواید ماندگاری تزریق چربی به صورت مراقبت و تقویت مو مزایای بلفاروپلاستی هایفوتراپی چیست هزینه تزریق فیلر هزینه تزریق چربی هزینه عمل بلفاروپلاستی هزینه عمل بینی هزینه کاشت ابرو پرسش و پاسخ در مورد کاشت ابرو کاشت ابرو بعد از یکسال گونه گذاری طبیعی