قویترین و بهترین سایت نیازمندیهای رایگان کشوری
بروزرسانی: ۱۸ تیر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: 0
ارسال کننده: دکتر سید مجید موسوی
جوانسازی

بهترین روش جوانسازی پوست صورت با هایفو

جوانسازی و زیباسازی پوست صورت یک روش درمانی زیبایی است. جوانسازی پوست صورت از طریق روش‌های جراحی و غیرجراحی امکان‌پذیر است. در جوان سازی پوست صورت، عمقی مشخص از ساختار پوست صورت را هدف گرفته و به این ترتیب برای درمان مشکلات ایجاد شده در پوست صورت مثل چین و چروک، شل‌شدگی، تغییر رنگ‌دانه‌ها و جای زخم و جراحت باقیمانده بر روی پوست، استفاده می شوند.البته میشه گفت یکی از بهترین روش ها در این زمینه هایفوتراپی صورت می باشد.

اگرچه بهتر است که از پوست خود به بهترین نحو ممکن محافظت کنید تا از زیبایی آن کاسته نشود و مجبور به استفاده از روش های جوانسازی صورت نباشید، اما اگر تا کنون از پوست خود به درستی مراقبت نکرده اید و پوستتان به جوانسازی احتیاج دارد می توانید از روشهای مختلف جوانسازی صورت استفاده کنید.

برای جوان سازی پوست  صورت و برطرف کردن چین و چروک‌های صورت، اسکارها و سایر عیب‌های جزئی در روش های مختلفی وجود دارد برای جوانسازی پوست صورت می توانید از روش هایی نظیر تزریق فیلر دور چشم، لیفت ابرو،لیفت صورت، لیفت پیشانی، لیفت گردن  هایفوتراپی استفاده نمایید.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

انواع روش های جوانسازی صورت

جوانسازی صورت با  لیفت صورت

جوانسازی صورت با لیفت پیشانی

جوانسازی صورت با لیزر

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

جوانسازی با پی ار پی

جوانسازی صورت با تزریق ژل (فیلر)

جوانسازی با تزریق چربی

جوانسازی یا لیفت صورت با نخ

جوانسازی با هیدرودرم ابریژن

جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن

جوانسازی با میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با لایه برداری شیمیایی پوست

جوانسازی صورت با جراحی لیفت صورت

امروزه تکنیک های مختلف با نتایج بسیار خوب برای جراحی لیفت صورت وجود دارد. این تکنیک ها در میزان و محل برش جراحی و دسترسی به لایه های مختلف صورت با هم فرق دارند و درصد نتایج مثبت هر روش بسته به نوع روش جراحی لیفت صورت و سن بیمار و میزان پیری و افتادگی بافت های صورت متفاوت می باشد. برای جراحی لیفت صورت معمولا برش های جلوی گوش و پشت گوش نیاز می باشد که وسعت این برش بستگی به نظر جراح پلاستیک بر پایه معاینه صورت بیمار تعیین می گردد.

در مواردی که نیاز به برش اضافه زیر چانه برای دسترسی به عضله و بافت های نرم و چربی گردن می باشد. با پیشرفت تکنیک های جراحی امروزه تلاش بر این است که وسعت محل برش کاهش داده شود تا از عوارض ناشی از برش جراحی از جمله تخریب محل رویش مو، اسکار و تغییرات رنگ پوست در محل برش جلوگیری می شود.

هدف از انجام جراحی لیفت صورت اصلاح موارد مطرح کننده پیری صورت از جمله چین نازولبیال، ناحیه مرز بین صورت و گردن و شکل گردن می باشد. جراحی لیفت صورت بیمار را به شکل و زیبایی دوران جوانی خود فرد بازمی گرداند، در عین حال جراح بهتر است روشی را انتخاب کند که علاوه بر نتایج مثبت همراه با کمترین میزان عوارض ناشی از جراحی از جمله اسکار و جابجا شدن محل رویش مو باشد.

جوانسازی صورت با لیزر

زیباسازی پوست صورت با لیزر یک روش درمانی موثر برای از بین بردن لایه‌های بالای پوست به منظور آشکار شدن پوست شفاف تر، نرم‌تر و صاف‌تر لایه‌های زیرین می‌باشد. به این منظور پرتوی لیزر به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تحریک فرآیند تکثیر سلولی و تولید کلاژن می‌شود. لیزر می‌تواند خطوط متوسط تا عمیق را برطرف کرده و رنگ، بافت و سفتی پوست را به میزان چشمگیری بهبود بدهد.

 همچنین لیزر خطوط ظریف و چروک‌های پوست صورت را که معمولاً در گوشه‌های چشم، زیر چشم و اطراف دهان ایجاد می‌شود، از بین می‌برد. توانایی لیزر برای هدف گرفتن سلول‌ هایی خاص در لایه‌ های متفاوت پوست باعث شده که بتواند عوارضی چون خال لکه شرابی، ماه گرفتگی رنگدار و رگ‌های عنکبوتی را درمان کند. همچنین لیزر می‌تواند حفره‌ های به جا مانده از آکنه و بسیاری از اسکارها را محو کند. پزشک متخصص پوست یا جراح زیبایی می‌تواند به شما کمک کند که تعیین کنید چه نوع لیزر درمانی مناسب شما است.

جوانسازی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-جوانسازی

جوان سازی پوست با لیزر دی اکسید کربن

حدودا ۱۵ سال قبل لیزر Co2 معمولی برای جوان سازی پوست استفاده می شد. ولی در عمل طولانی بودن زمان التیام بخشی پوست که گاهی به ۳ الی ۴ هفته می رسید و در این مدت پوست باید پانسمان می شد و قرمزی پوست که گاه ۴ الی ۶ ماه به طول می انجامید . جوانسازی پوست با لیزر CO2 جای جوش را محو می‌کند، پوست آسیب دیده زیر نور خورشید را مجدداً جوان می‌کند و بافت و تون پوست را بهبود می‌بخشد.

به این منظور با توجه به عمق درمان، این روش ممکن است تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی عمومی بر روی بیمار انجام شود. لیزر لایه بیرونی به نازکی کاغذ پوست و لایه درم را با دقت بالا و سرعت زیاد برمی‌دارد. پوست در نتیجه بخار شدن آب موجود در بافت منقبض و محکم می‌شود.

جوان سازی پوست با لیزر  کلاژن

سفت کردن پوست با لیزر معمولاً با هدف تحریک تولید کلاژن زیر سطح پوست انجام شده و باعث سفت شدن پوست می‌شود. این درمان می‌تواند باعث از بین رفتن خطوط ریز، خطوط پنجه‌کلاغی، و چین و چروک‌های ایجاد شده بر روی صورت شود که معمولاً این علائم در نتیجه افزایش سن در افراد مشاهده می‌گردد. به این ترتیب با استفاده از روش‌های درمان غیرتهاجمی امکان بازیابی شرایط عادی و جوانی پوست وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از روش های جوان سازی صورت استفاده از لیزر اربیوم  می باشد که برای زیباسازی پوست بسیار موثر است. این لیزر علاوه بر بهبودی قابل ملاحظه اسکارها و جای جوش، در درمان پیری پوست خصوصا شلی پوست و چروک های دور چشم و دور دهان هم کاملا موثر است. به جای تابیدن نور لیزر با شعاع بزرگ در لیزرهای قدیمی، ستون هایی از نور لیزر با شعاع هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده می شود لذا مناطقی از سطح پوست ( اپیدرم ) عملا سالم می ماند.

در واقع در این نوع لیزر مناطقی از سطح پوست آسیب نمی بیند و بیشترین نور تابیده شده از این نوع لیزر وارد لایه میانی پوست می شود یعنی درست جایی که باید لیزر آنجا اثر کند تا بتواند مشکلات فوق را بهبود بخشد چرا که علت اصلی مشکلات فوق خرابی لایه میانی پوست یا همان درم می باشد بطوریکه کلاژن پوست در این ناحیه قرار دارد و تابیدن نور این لیزر در این ناحیه باعث تشکیل کلاژن های جدید می شود و بتدرج طی ۲الی ۴ ماه چروک های پوست کاهش قابل ملاحظه ای پیدا می کند و پوست از حالت شلی و افتادگی در می آید.

لیزر RF

یکی از راه های خیلی خوب و مفید برای جوانسازی و زیباسازی پوست استفاده از لیزر است که طرفداران زیادی نیز دارد. استفاده از روش لیزر RF بسیار مفید تر، ایمن تر و مناسب تر خواهد بود. همچنین شما می توانید از لیزر فراکشنال نیز استفاده کنید. از نکات خوب و مفید که لیزر فراکشنال را نسبت به بقیه انواع لیزر بهتر جلوه می دهد، این است که این لیزر، قیمت و هزینه پایین تری نسبت به بقیه لیزر ها دارد.

از این لیزر می توان در نقاط زیادی از صورت استفاده کرد. همچنین لیزر برای جوانسازی دور لب نیز کاربرد دارد .ابتدا باید بدانید که لیزر چگونه باعث جوانسازی و زیباسازی پوست می شود؟ نحوه کار لیزر به این صورت است که ابتدا لایه بالایی پوست، که از پوست مرده و آسیب دیده تشکیل شده است را از بین می برد، و سپس سبب تحریک لایه های پایینی پوست به جهت ساخت کلاژن و سلول های پوستی جدید می شود. در این روش، برای انجام کامل عمل زیباسازی پوست، به دو هفته نیاز است. در این روش ها، اکثرا به زمانی برای ریکاوری نیازی نیست.

جوانسازی پوست با بوتاکس

در صورتی که به دنبال یک راهکار سریع برای درمان زیبایی  صورت خود هستید، تزریق بوتاکس ( بوتولینوم توکسین، با نام‌های تجاری بوتاکس ) می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. بوتاکس یک سم عصبی و یکی از راه های جوانسازی پوست صورت است. تزریق مستقیم  مقادیر اندک بوتاکس در عضله‌های بیش فعال باعث فلج شدن آن‌ها و در نتیجه کاهش چروک‌های پوست روی عضله‌ها می شود تا حالت خسته، غمگین و خموده صورت برطرف شود.

 بوتاکس می‌تواند ظاهر صورت فرد را برای چند سال جوان نماید. بعد از مدتی رفته ‌رفته این اثر کمرنگ می‌شود. و پس از این مدت از بیمار خواسته می‌شود برای تکرار درمان دوباره به مطب پزشک مراجعه کند. هر چروکی که در قسمتی از صورت ایجاد می‌شود مکانیزم ویژه خودش را دارد. برای مثال در نیمه فوقانی صورت، چروک‌ها بیشتر براثر اسپاسم و انقباض عضلات ایجاد می‌شوند و بهترین راه برای رفع آنها تزریق بوتاکس است. پس از تزریق، نباید به مدت ۴ ساعت دراز کشید. و باید بدانید که پس از ۳ تا ۴ روز، اثر بوتاکس آغاز خواهد شد و تا ۳ الی ۶ ماه باقی خواهد ماند.

جوانسازی پوست با تزریق ژل (فیلر )

یکی از روش هایی  که امروزه بسیار معمول است و افراد بسیار زیادی از آن استفاده می شود تزریق ژل است. این روش، بسیار به تزریق بوتاکس شبیه است؛ به همین دلیل، افراد بسیاری، تزریق ژل را با تزریق بوتاکس یکی می دانند در حالی که این دو بسیار با هم تفاوت دارند. ژل با استفاده از سرنگ به زیر پوست شما تزریق می شود و فاصله بین بافت ها را پر می کند؛ به همین دلیل باعث از بین رفتن چین و چروک ها خواهد شد.  این روش با تاثیرگذاری موقت، پوست را صاف‌تر می‌کند، تزریق ژل همچنین باعث پر کردن حجم از دست رفته پوست می شود.

تزریق ژل صورت انحناها و خطوط صورت را با برجسته کرده و لب‌ها و گونه‌ها را جذاب‌تر می‌سازد. به طور مثال اگر لب کوچکی دارید که هنگام خندیدن دیده نمی شود، می توانید از تزریق ژل استفاده کنید تا حجم از دست رفته را باز گردانید. پس از یک هفته از تزریق ژل می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید و در این مدت باید استراحت را به خوبی انجام دهید. برای چروک‌های نیمه پایینی صورت نیز بهتر است از تزریق ژل‌های پرکننده یا چربی استفاده شود.

در روند پیری، حجم صورت از دست می‌رود. حتی از فیلرها برای پر‌کردن خطوط خیلی عمیق اخم در پیشانی نیز استفاده می‌شود زیرا در افرادی که خطوط اخم‌ آنها بسیار گود است، تزریق بوتاکس جواب نمی‌دهد و باید از ژل‌های پرکننده استفاده کرد. ژل ها از ۶ ماه تا چند سال اثر خواهند کرد. و اثر آنها از یک هفته بعد از تزریق آغاز خواهد شد. نتایج این درمان موقتی اما ماندگار است و امکان حفظ این نتایج با تکرار درمان وجود خواهد داشت.

جوانسازی با تزریق چربی

در این عمل چربی از بخشی از بدن خود بیمار گرفته می‌شود و به ناحیه دیگری در بدن منتقل می‌شود. تزریق چربی عملی ایمن است که برای جوان سازی پوست صورت ، برجسته کردن چانه و گونه‌ها و همچنین زیباسازی پوست دست انجام می‌شود. این چربی طبیعی است و مانند ژل ها به صورت مصنوعی تولید نمی شود، بنابراین به طبع خطرات و عوارض کمتری را خواهد داشت. مصرف ژل و فیلر در مواردی مانند تزریق فیلر چانه کاربرد زیادی دارد.

از آنجایی که در تزریق چربی صورت از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود، هیچ واکنش آلرژیکی بروز نمی‌یابد مانند تزریق چربی خط خنده که در این روش چربی مورد نیاز از چربی باسن برداشته می‌شود. تزریق چربی هم دقیقا مانند تزریق انواع ژل اثر می کند. پس از تزریق چربی، چربی تزریق شده بین بافت ها را پر می کند و چین و چروک های موجود را از بین می برد و باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

جوانسازی پوست صورت با تزریق چربی با استفاده از بی‌حسی موضعی و تنها ظرف یک ساعت انجام می‌شود تزریق چربی، درد بیشتری را نیز به همراه دارد. مدت زمان ریکاوری حدود یک هفته خواهد بود و اثرات، به طور کامل، حدود ۲ هفته پس از تزریق دیده می شوند. پس از تزریق چربی، کمی درد و ورم خواهید داشت که ورم ناحیه درمان نیز پس از چند روز فروکش می‌کند.

جوانسازی با پی آر پی

 استفاده از PRP یا پلاسمای غنی شده با پلاکت، یکی از روش های مفید و مرسوم برای جوان تر کردن پوست است. در این روش، از خون و سلول های خونی خود فرد، برای درمان وی استفاده می شود. در خون، یک نوع سلول خونی به نام پلاکت وجود دارد. پلاکت ها حاوی مواد و فاکتور های رشد هستند که در صورتی که از آنها استفاده بشود، باعث رشد سلول های جدید خواهد شد.

در این روش از فاکتور های رشد پلاکت ها استفاده شده و سلول های قدیمی و پیر که باعث کاهش زیبایی شده اند، با سلول های جوان جایگزین می شوند و در نتیجه، شما به زیبایی پوست صورت خودتان می رسید. پس از انجام این عمل، نباید تا ۲۴ ساعت موضع تزریق شده را بشوئید. همچنین نتایج، پس از ۳ هفته قابل مشاهده خواهند بود. چون این عمل، نیاز به جراحی های سخت و طولانی ندارد، نیاز به زمان ریکاوری طولانی نیست.

پی آر پی (پلاسمای سرشار از پلاکت) جایگزین طبیعی ژل‌های سنتزی است که تزریق آن هیچ گونه حساسیتی را به دنبال ندارد. پلاکت حاوی فاکتورهای رشد متعدد است که منجر به جوانسازی پوست صورت ظرف مدت چند ماه می‌شود. عامل‌های رشد موجود در پی‌آرپی پس از تزریق داخل صورت، تشکیل رگ‌ها و کلاژن جدید را تحریک می‌کنند. ایجاد رگ‌های خونی جدید رنگ و تون پوست را بهبود می‌بخشند. تشکیل کلاژن جدید در لایه میانی پوست نیز صورت را جوان‌تر جلوه می‌دهد. اپیدرم (لایه بیرونی پوست) در نتیجه انباشته شدن عامل‌های رشد در لایه میانی صاف‌تر می‌شود.

جوانسازی صورت با نخ

یکی از جدیدترین و بهترین تکنیک ها و روش های جوانسازی صورت، استفاده از نخ های کوچک زیر پوستی است. لیفت صورت با نخ یک روش راحت و با سطح تهاجم کم است که به منظور از بین بردن علائم ناشی از افزایش سن طراحی شده است و برای مثال می‌تواند برای از بین بردن افتادگی ناچیز در پوست صورت مفید باشد. لیفت صورت با نخ را می‌توان فقط در طول ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی بیمار بدون نیاز به بی‌حسی انجام داد.

این نخ های زیر پوستی، در طی زمان و حدود ۴ تا ۶ ماه از بین رفته و تجزیه می شوند اما در زمانی که وجود دارند، باعث تحریک ساخت سلول های فیبروبلاست و تکثیر آنها می شود. این سلول ها که مسئول ایجاد، شکل دهی و نظم دادن به بافت ها هستند، باعث جوانسازی پوست اطراف خود خواهند شد. در طول این درمان، جراح پلاستیک نخ‌های ریز را به ناحیه صورت از طریق شکاف‌های ریز ایجاد شده در نواحی هدف وارد می‌کند.

این نخ‌ها به بافت پوست متصل شده و با کشیدن آن‌ها، لیفت در ناحیه پوست صورت ایجاد می‌شود. این درمان همچنین می‌تواند باعث صاف شدن پوست صورت شود. تقریباً بلافاصله پس از این درمان، نواحی درمان شده با کمی برآمدگی مواجه می‌شوند و به این ترتیب افتادگی پوست از بین رفته و فرد ظاهر جوان و شاداب خود را به دست خواهد آورد. هنگامی که این نخ‌ها گره زده شد، نخ در ناحیه داخل پوست پنهان می‌شود و جای زخم و جراحت باقی مانده بر روی پوست پس از این درمان برای سایرین قابل مشاهده نخواهد بود.

جوانسازی با هیدرودرم ابریژن

روش میکرودرم ابریژن یک روش ایده آل برای جوانسازی پوست صورت است. در این روش که یک روش بدون درد و عارضه است؛ یک ماده معدنی به نام کریستال آلومینیوم روی پوست ریخته می شود تا پوست ساییده شود. با استفاده از آب، لایه خارجی پوست که از بافت های مرده و پیر تشکیل شده است را می شکافد و از بین می برد. این عمل بسیار آرام انجام خواهد شد به طوری که فرد بیمار در هنگام انجام عمل هیدرودرم ابریژن هیچگونه ناراحتی نخواهد داشت و آرام خواهد بود. و اثر بخشی سریع دارد و همچنین مدت زمان انجام آن بین ۱۵ تا ۴۰ دقیقه است.

این عمل رامی توان برای کسانی که پوست تیره دارند و توانایی انجام لایه برداری شیمیایی را ندارند نیز استفاده کرد. با روش هیدرودرم ابریژن می توان پوست های خیلی چرب را نیز بهتر کرد و از چربی آنها کاهید .پس از انجام لایه برداری، شما به ریکاوری احتیاجی ندارید. و فقط باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. وقتی این عمل به پایان رسید، پوست شما کمی صورتی خواهد شد که این بسیار طبیعی است و هیچ جای نگرانی ندارد. قیمت این روش پایین نیست. هزینه با توجه به خواسته های شما متغییر است.

میکرونیدلینگ پوست صورت

روش جوانسازی پوست صورت به وسیله میکرونیدلینگ، یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای جوانسازی صورت است. نحوه کار این روش بدین گونه است که یک نوع دستگاه جوانسازی پوست شامل چندین سوزن ظریف و کوچک، پزشک دستگاه میکرونیدلینگ را به پوست شما می چسباند؛ در این حالت سوزن های کوچک به لایه دوم پوست شما نفوذ کرده که طول آنها را با توجه به نوع پوست شما تعیین می شود.

پزشک سوزن‌های بسیار ریز و تیز را مکررا وارد پوست می‌کند. این سوزن‌ها آسیب‌های ریزی در پوست ایجاد می‌کنند که موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. این روش نسبتا بی‌خطر و کم هزینه است. برای از بین بردن چین و چروک، برای جوانسازی دور لب، برای از بین بردن ضایعه ها و اسکارهای پوستی، برای درمان ریزش مو، برای تیرگی و لکه های پوستی، برای از بین بردن ترک های پوستی، برای از بین بردن سوختگی های روی پوست و بسیاری از موارد دیگر می توان از این روش که میکرونیدلینگ نام دارد بهره برد.

لایه برداری مکانیکی پوست (میکرودرمابراسیون)

در این نوع از روشهای جوان سازی پوست صورت ، پزشک یا کارشناس زیبایی، ناحیه‌ای را با اندکی کریستال هیدروکسید آلومینیوم سمباده می‌کِشد تا پوست، ظاهری شفاف‌تر و یکدست‌تر پیدا کند. این روش هزینه‌ای نسبتا مناسب دارد و به ریکاوری هم نیازی نیست.

جوانسازی پوست با لایه برداری شیمیایی

یکی از روش هایی که امروزه افراد زیادی را به خود جذب کرده و همچنین بسیار نیز تبلیغ می شود، لایه برداری شیمیایی نام دارد.  لایه برداری در کل به سه دسته تقسیم می شود: لایه برداری مکانیکی، لایه برداری با لیزر و همچنین لایه برداری شیمیایی. در مورد لایه برداری و جوانسازی با لیزر و همچنین لایه برداری مکانیکی در بالا توضیحاتی ارائه شد. (لایه برداری مکانیکی همان میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن هستند.)

درباره لایه برداری شیمیایی باید گفت که این نوع لایه برداری توسط دارو ها و یا کرم ها انجام می گیرد. یک محلول لایه‌ بردار اسیدی بر روی پوست مالیده می شود، این محلول سلول‌های پوست را شل کرده و لایه‌های بالایی را بر می‌دارد. تاثیر این روش بر اساس عمق نفوذ ماده‌ی لایه‌ بردار متفاوت است و لایه جوان پوست را نمایان می کند. و به همین دلیل روشی آسان و بدون هیچ دردی به حساب می آید؛ بنابراین شما اذیت نخواهید شد.

ترماژ

در این عمل به وسیله دستگاهی به نام ترماکول بافت‌های عمقی گرم و سطح پوست خنک می‌شود. این عمل تشکیل کلاژن جدید را تحریک می‌کند و پوستی کشیده‌تر، محکم‌تر و صاف‌تر را به ارمغان می‌آورد.

هایفوتراپی

در هایفو انرژی گرمایی مستقیماً به پوست و بافت زیر پوستی می‌رسد تا تولید کلاژن تحریک شود و در نتیجه بافت پوست بهبود یابد و مشکل افتادگی پوست برطرف و جوان سازی پوست انجام شود. نتایج هایفو بسیار شبیه به لیفت صورت است، بدون این که تزریق یا عمل جراحی انجام شود. مزیت دیگر هایفو عدم نیاز به استراحت پس از عمل است. این تکنیک برای صورت و کل بدن کاربرد دارد و بر خلاف لیزر و آی پی ال هر فردی با هر رنگ پوستی می‌تواند از آن بهره بگیرد.

مزوتراپی

در مزوتراپی برای جوانسازی پوست از تحریک فیزیکی (مکانیکی) و شیمیایی استفاده می‌شود. دوز کمی از داروهای مختلف در مناطق خاصی از بدن، بسته به شرایط درمان تزریق می‌شود. این عمل، مانند شلیک گلوله‌ی دارویی است که به طور مستقیم نقطه‌ی مورد نظر را در بدن مورد هدف قرار می‌دهد.

جوانسازی با استفاده از اسید و کریستال

این روش معمولا با محصولات اسیدی انجام می‌شود که می‌توانند اسیدهای میوه با غلظت‌های پایین یا بالا باشند و حتما باید از سوی متخصص استفاده شوند. البته ماسک‌های میوه‌ای که گاهی در این زمینه توصیه می‌شوند ویژگی پیلینگ کردن ندارند و فقط پوست را مرطوب و لطیف می کنند.

هایفوتراپی چیست؟

همانطور که گفتیم در تعریف هایفوتراپی اینچنین میتوان گفت: هایفوتراپی یکی از شیوه های نسبتا جدیدی است که در درمان زیبایی پوست و صورت استفاده می شود. کلمه هایفو مخفف امواج فراصوت متمرکز شدت بالا (HIFU) است. همانطور که از اسمش پیداست، در این روش امواج فراصوت را در یک نقطه متمرکز می کنند و از حرارت ایجاد شده از انرژی این امواج برای از بین بردن قسمتی از بافت استفاده می شود. گرمای ایجاد شده تا حدود ۸۰ درجه بالا رفته و در اثر شوک حرارتی، بافت در حال فرسایش از بین می رود.

ما با بكارگيرى جديدترين تكنولوژى هايفو يعنى تكنولوژى سال ۲۰۲۱ نتايج عالى و درخشانى از هايفوتراپى به صورت تكى يا در تركيب با ساير روشهاى درمانى بدست اورده ايم.

در میان تعدد دستگاه‌های هایفوتراپی موجود در بازار، بهترین دستگاه هایفو صورت و هایفوتراپی را می‌توان دستگاه اولترا ( Ultra skin Hifu) و دستگاه دلتا ( Delta skin Hifu) معرفی کرد. این دو دستگاه، اگرچه کارکردی مشابه یکدیگر دارند اما قیمت‌های آنها متفاوت از یکدیگر است.

همچنين دستگاه های هایفوتراپی با تكنولوژى قديمى تر از جمله اولترا و دابلو با هر شات حداكثر يك لاين و ده نقطه كوآگوله ولى هايفوى تن ترا با هرشات دو لاين و ۳۴ نقطه كوآگوله ايجاد مى كند كه باعث اثربخشى بيشتر ،درد كمتر و كاهش مدت زمان درمان به نصف خواهد شد. هزینه هایفوتراپی با توجه به عملکرد آن فوق العاده به صرفه است. برای اطلاع از هزینه هر جلسه هایفوتراپی و قیمت هایفو صورت با ما تماس بگیرید. نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند همیشه مثبت بوده است.

مراحل انجام هایفوتراپی

هایفوتراپی نیز مانند آر اف فرکشنال یکی از راه های جوانسازی است. استفاده از هایفوتراپی در موارد زیبایی قدمت چندانی ندارد. اولین تاییدیه هایفوتراپی از طرف سازمان غذا و دارو (FDA)در سال ۲۰۰۹ برای لیفت ابرو بود و تنها حدود پنج سال قبل، کاربرد آن در رفع چین و چروک سینه و گردن برای این سازمان محرز شد. از هایفوتراپی در لیفت، جوانسازی صورت و سفت کردن پوست نیز استفاده می شود.

اخیراً چندین تحقیق معتبر در این زمینه نشان می دهد که این شیوه کاملا بی خطر و مؤثر است. به طوریکه در مواردی که افراد به هر دلیلی مجاز به عمل جراحی نیستند و یا تمایلی به جراحی ندارند استفاده از آن پیشنهاد می شود. البته میزان این نفوذ به دستگاه استفاده شده نیز بستگی دارد. معمولا در هایفوتراپی از چند کارتریج اصلی استفاده می شود که به صورت زیر هستند:

کارتریج با عمق نفوذ ۳ میلی متر. در این مورد حرارت تا لایه درم فرستاده می شود و جهت جوانسازى و رفع خطوط و چين و چروك استفاده مى شود.

کارتریج با عمق ۴٫۵ میلیمتر که با رساندن حرارت به لایه ماهیچه ای آن را سفت می کند و باعث ايجاد ليفت در اطراف دهان،غبغب ،زاويه سازى خط فك ،گونه و ابروها مى شود.

کارتریج با عمق نفوذ ۸ میلیمتر

کارتریج با عمق نفوذ ۱۳ میلیمتر

کارتریجهای اصلی کارتریجهای عمق۳ و ۴٫۵ هستند و براى صورت استفاده مى شوند.

با توجه به ارتباط مستقیم کیفیت کارتریج دستگاه هایفوتراپی با نتیجه درمان ، مركز زيبايى ويستريا با بكارگيرى جديدترين تكنولوژى هایفوتراپی در صدد جلب رضایت قطعی مراجعين عزیز مى باشد. برای برخورداری از مزیت دستگاه هایفوتراپی مركز زيبايى ويستريا با ما تماس بگیرید. اگر هنوز برای هایفوتراپی دودل هستید پیشنهاد می کنیم نظر مردم در مورد هایفو را بپرسید

گفتیم که هایفوتراپی چيست و عوارض هایفوتراپی بسیار بسیار کمتر از دیگر روش هاست. همانطور که گفته شد در این روش از انرژی امواج اولتراسوند استفاده می شود. این انرژی لایه های زیر پوست را مورد هدف قرار داده و امواج روی نقطه خاصی در آنجا متمرکز می شوند. از آنجاییکه تمرکز امواج در لایه های زیرین است جذب لایه های بیرونی نمی شود و آسیبی به آنها نمی رساند.

جالب است بدانید از بین بردن غبغب با هایفو و همچنین هایفوتراپی شکم نیز از پر طرفدار ترین خدمات هایفوتراپی هستند. با حرارت دادن سلولهای لایه های زیرین، بافت گرم شده باعث تخریب سلولی می شود وسلولها را وادار به تولید کلاژن بیشتر می کند. کلاژن، پروتئینی است که باعث استحکام پوست می شود. با افزایش کلاژن، خطوط و چین و چروکهای ریز حذف شده و باعث می شود پوست سفت و محکمتر و چروک کمتر شود. به این ترتیب خستگی، افتادگی پوست در اطراف چشم، صورت، چانه، گردن و سینه تنها با یک روش درمانی که به، بطور قابل توجهی بهبود پیدا می کند.

طبق نظر متخصصان در مقایسه با دیگر روشها عمق نفوذ گرمای امواج هایفو در پوست بیشتر و در نتیجه تولید کلاژن بهتر صورت می گیرد. میزان نفوذ امواج هایفوتراپی سه برابر لیزر و یک و نیم برابر آراف است. در نتيجه در صورت تركيب با اين روشها نتايج درخشان و ماندگارى به ارمغان مى آورد.

مزایای هایفوتراپی

اگر به شما بگویند درمانی راحت مقرون به صرفه و بدون نیاز به عمل جراحی برای لیفت صورت وجود دارد نظرتان چیست آیا فوق‌العاده نیست که فقط طی یک جلسه درمانی بتوانید پوست خود را به حالت اولیه بازگردانید؟ از خودتان می پرسید آیا چنین روشی وجود دارد؟

بله! هایفوتراپی یا همان امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا قادر به لیفت و کشیدن پوست صورت طی یک عمل غیر تهاجمی و بدون عوارض جانبی یا دوران نقاهت است و به همین علت اکثر متخصصین پوست و مو هایفو را بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست می دانند که جایگزین عمل جراحی زیبایی شده است.

اگر به دنبال روشی جایگزین برای عمل جراحی لیفت صورت بدون نیاز به جراحی میگردید؛ هایفو یک روش مبتکرانه و موثر است که بسیار راحت انجام می شود و با اثر گذاری روی عمیق ترین لایه های پوست به شفاف شدن و کشیدن پوست صورت، گردن، پلک چشم و سایر نواحی بدن کمک می کند. نتایج به دست آمده بعد از هایفو کاملاً طبیعی به نظر می رسند.

هرچند روش های بسیار زیادی وجود دارد که در جوانسازی و کشیدن پوست موثر است اما هایفوتراپی دارای مزایای زیبادی است که یکی از بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست به شمار می‌آید:

 عملکرد

در روش هایفوتراپی از انرژی آلتراسوند برای کشیدن و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. التراسوند نوعی انرژی است که با ایمنی کامل و بدون هیچ گونه درد و عوارض جانبی می تواند عمیق ترین لایه های پوست را تحت تاثیر قرار داده و تمام علائم پیری پوست روی صورت و گردن را به طور کامل از بین ببرد.

 کوتاه بودن زمان درمان

هایفو تراپی فقط طی یک جلسه برای کل صورت انجام می گیرد و بدون عوارض جانبی، دوران نقاهت و درد، روی جوانسازی پوست و لیفت صورت موثر است.

 ایمن بودن

ایمنی، راحتی، مقرون به صرفه بودن و عدم نیاز به عمل جراحی، HIFU را به بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست تبدیل کرده است. هایفو برای انواع پوست مناسب است و می تواند با ایمنی کامل در جوانسازی و سفت شدن پوست، لیفت ابرو ها، از بین بردن خطوط عمیق و چین و چروک ها و بستن منافذ باز روی پوست حتی برای سیاهپوستان موثر باشد.

 تنوع کاربرد

از هایفو صورت می توان برای درمان مشکلاتی مانند چین و چروک های اطراف لب، افتادگی پلک چشم، افتادگی پوست گردن، چین و چروک ها و خطوط عمیق پیشانی و دور چشم، قرمزی و خشکی پوست، منافذ بزرگ و تغییر رنگ پوست در نواحی مختلف استفاده کرد.

 بدون عوارض جانبی و دوران نقاهت

هایفوتراپی یک درمان بدون عمل جراحی و غیر تهاجمی است. در این روش از امواج آلتراسوند برای لیفت صورت و تغییر رنگ پوست و کاهش افتادگی های پوست در نواحی مختلف بدون هیچ گونه عوارض جانبی و دوران نقاهت ای استفاده می شود. مهمترین نکته در خصوص هایفوتراپی این است که یک درمان غیر تهاجمی است که فقط با استفاده از نفوذ امواج به عمیق ترین لایه پوست که در عمل جراحی مورد هدف قرار می گیرد؛ به لیفت صورت کمکم میکند. طی جلسه هایفوتراپی هیچگونه برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود؛ به همین علت عوارض جانبی و دوران نقاهت خاصی ندارد.

 سازگار با انواع پوست

HIFU با تمام انواع پوست ها سازگار است به طوری که رنگ پوست تاثیری در درمان با هایفو ندارد. به همین علت نتایج جوانسازی پوست با هایفو تراپی روی افرادی با پوست بسیار تیره نیز کاملاً مشهود است.

چرا هایفو بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

تحقیقات مربوط به هایفوتراپی در طول زمان نشان داده است که لیفت صورت با هایفو کاملا مقرون به صرفه و ایمن است و نتایج آن برای تمام بیماران رضایت بخش بوده است. برخی از مهم ترین مزایای هایفو که آن را به عنوان بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست مشهور کرده، عبارتند از:

غیر تهاجمی بودن بدون نیاز به برش یا عمل جراحی

عدم خونریزی بینی یا آسیب رسانی به بافت پوست

دوره نقاهت کوتاه و ریکاوری سریع

امکان انجام فعالیت های طبیعی بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی

ریسک بسیار پایین و ایمن بودن به علت داشتن تاییدیه FDA

نفوذ امواج اولتراسوند به بافت پوست بدون هیچگونه آسیب دیدگی و فقط تخریب بافت های هدف

کوتاه بودن مدت زمان جلسه درمانی

امکان اثرگذاری به صورت جزئی یا کلی روی هر ناحیه از پوست

امکان تکرار جلسه در صورت نیاز

ایجاد نتایج کاملا طبیعی روی پوست

کمک به سلامت، استحکام و جوان تر کردن پوست

معایب هایفوتراپی

در دنیای پزشکی، نمی‌توانیم از اطمینان صددرصد صحبت کنیم. حتی خوردن رایج‌ترین قرص‌ها مانند استامینوفن هم می‌توانند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشند. پس با وجود تمام مزایایی که برای هایفوتراپی برشمردیم، این روش زیبایی معایبی هم دارند که باید قبل از تصمیم‌گیری از آن‌ها مطلع باشید. هرچند هیچ‌کدام از معایب هایفوتراپی ماندگار نیستند و معمولا بعد از چند روز به‌خودی‌خود از بین می‌روند.  از موارد زیر برای معایب هایفوتراپی می توان نام می‌برد:

بی حسی

در موارد بسیار نادری ممکن است بعد از انجام هایفوتراپی احساس بی‌حسی در قسمت‌های تحت درمان داشته باشید. سوزن سوزن شدن پوست بعد از هایفوتراپی هم از دیگر معایب این روش درمانی است که احتمال دارد چند هفته طول بکشد. اما این مورد، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و پس از مدتی خود به خود از بین می‌رود.

قرمزی

قرار گرفتن پوست در معرض اشعه‌های هایفوتراپی می‌تواند باعث تحریک پوست شده و نقاط قرمزرنگی روی پوست ایجاد کند. قرمزی ناشی از هایفوتراپی عارضه حادی نیست و حتی تمام افراد هم حتما آن را تجربه نمی‌کنند. در هر صورت، اگر بعد از هایفوتراپی پوستتان دچار قرمزی شد، نترسید. چون این مشکل به‌سرعت از بین می‌رود.

تورم

همان‌طور که گفتیم در هایفوتراپی بافت‌های زیرین پوست کمی آسیب می‌بینند و همین آسیب‌دیدگی باعث تحریک کلاژن و جوانسازی پوست می‌شود. در بعضی از موارد افراد ممکن است بعد از درمان با هایفو دچار تورم یا حتی کبودی شوند. این دسته از عوارض هایفوتراپی هم مانند قرمزی، ماندگار نیستند و پس از مدت کوتاهی ناپدید می‌شوند.

نتیجه ضعیف

نتیجه هایفوتراپی مانند هر روش درمانی دیگری روی تمام افراد یکسان نیست. درمان با هایفو هم می‌تواند اثرات متفاوتی روی افراد مختلف داشته باشد. هر چند موارد منعی برای هایفوتراپی وجود دارد که در زمان مشورت با متخصص به‌طور کامل بررسی می‌شود. به‌عنوان مثال، افراد زیر ۳۰ سال یا افراد مسنی که دچار افتادگی بیش از حد پوستی هستند، نمی‌توانند نتیجه مطلوب را از این روش بگیرند.

درد

در طول درمان، ممکن است انرژی فراصوتی که از دستگاه هایفو به پوست وارد می‌شود، احساس گرما، درد و سوزن سوزن شدن را در ناحیه تحت درمان به وجود آورد. معمولا تحمل این درد برای مراجعه‌کنندگان امکان‌پذیر است. اما اگر احساس کردید نمی‌توانید این درد را تحمل کنید، بهتر است از داروهای مسکن قبل از درمان استفاده کنید.

ایجاد رنگ‌دانه روی پوست

ایجاد رنگ‌دانه روی پوست بعد از هایفوتراپی از دیگر معایب نادر این روش زیبایی است که تنها در موارد خاصی رخ می‌دهد. اگر قبل یا بعد از هایفوتراپی در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید، احتمال ایجاد رنگ‌دانه روی پوست بیشتر می‌شود. به همین خاطر است که متخصصان توصیه می‌کنند چند هفته قبل و بعد از هایفوتراپی از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

بهترین کاندیدای هایفوتراپی

این روش برای کسانی که پوست آن ها خیلی کم و یا در حد متوسط دچار شل شدگی است، مناسب است.

هایفوتراپی برای کسانی که پوست صورت و یا بدن آن ها در اثر حوادث و یا قرار گرفتن در معرض نورخورشید آسیب دیده باشد، می تواند روش مناسبی باشد. (چنانچه این آسیب ها شدید باشند، نیاز به جلسات بیش تری برای درمان است. )

به طور میانگین برای افرادی که سن آن ها بین ۳۰ تا ۷۵ است، مناسب است. اما برای افرادی که سن آن ها بالای ۲۵ است نیز می تواند روشی مناسبی برای پیشگیری از پیری پوست باشد.

کاندیدای نامناسب هایفوتراپی

کسانی که سن بالایی دارند و در قسمت گردن خود دچار افتادگی شدید پوست و شل شدگی هستند، نمی توانند کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی باشند. برای چنین افرادی، نیاز به عمل های جراحی برای بهبود در افتادگی و شل شدگی پوست می باشد.

افرادی که دچار عفونت، آکنه های کیستی، زخم، ایمپلنت های فلزی و … در قسمتی از پوست بدن یا صورتشان که قصد دارند از این روش برای بهبودی در چین و چروک و افتادگی پوست استفاده کنند، شده اند، هایفوتراپی گزینه خوبی نیست.

هزینه هایفوتراپی

بی‌شک یکی از عوامل مؤثر بر هزینه های هایفوتراپی نوع دستگاه، برند و هزینه خرید آن است. این روش به منظور جوان‌سازی پوست و از رفع چین و چروک پوست و افتادگی آن است. یکی از نکات مهم در این روش این است که با توجه به توان و قدرت دستگاه امکان نفوذ تا لایه‌های عمیق پوستی و فعال‌سازی کلاژن در لایه‌های زیرین پوست وجود دارد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه های هایفوتراپی

مهارت پزشک

در ادامه بحث عوامل متعدد مؤثر بر هزینه های هایفوتراپی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مطمئنا افتادگی پوست و چین و چروک‌های پوستی ایجاد شده در افراد مختلف به اشکال مختلفی ظاهر شده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل افراد به صورت موضعی نیاز به هایفوتراپی خواهند داشت. هایفوتراپی را می‌توان در نواحی مختلف صورت انجام داد، مانند ناحیه اطراف چشم یا لب‌ها و یا برای از بین بردن غبغب.

حال اینکه وسعت ناحیه تحت درمان مطمئنا بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر بوده و هرچه وسعت ناحیه تحت درمان بیشتر باشد، هزینه و قیمت هایفوتراپی نیز افزایش خواهد یافت. اما عامل دیگر تأثیرگذار بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی مهارت و تجربه پزشک است. بی‌شک کیفیت و درستی انجام‌پذیری روند درمان یک پارامتر بسیار مهم بوده و این تنها با مراجعه به پزشکی با تجربه و متخصص در این امر حاصل خواهد شد و طبیعی است که این امر منجر به افزایش هزینه و قیمت هایفوتراپی شود.

کیفیت و منطقه جغرافیایی کلینیک

از دیگر عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی همان‌طور که پیش‌تر هم مختصراً اشاره شد، هزینه مربوط به تجهیزات است. دستگاه‌های اورجینال و با کیفیت بالاتر به دلیل هزینه خرید و نیز نگهداری بیشتر در مقایسه با سایر دستگاه‌ها از هزینه بیشتری برخوردار هستند که این امر منجر به افزایش هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد بود.

علاوه بر هزینه اولیه مقدار اجاره بها و در نتیجه منطقه جغرافیایی کلینیک در هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر واقع می‌شود. علاوه بر این رفتار حرفه‌ای و نیز تجربه بالاتر کادر درمان نیز از عوامل تأثیرگذار بر روی سطح کیفی خدمات است که این موضوع تأثیر مستقیمی بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد داشت.

تعداد جلسات مورد نیاز و تعداد شات‌ها

به منظور درمان هر موضع خاص از صورت طبق استاندارد‌های موجود تعداد شات‌ها یا تماس‌های مشخصی وجود دارند، اما کلینیک‌ها ممکن است که با توجه به دستگاه خاص و یا به توصیه پزشک تعداد و یا مدت‌زمان این تماس‌ها را تغییر دهند که این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد داشت.

اما مورد اساسی دیگر به منظور تعیین هزینه و قیمت هایفوتراپی تعداد جلسات مورد نیاز به منظور درمان است که این مورد به هنگام مشاوره و یا طی جلسه اول توسط پزشک و با توجه به ناحیه مدنظر و عوامل دیگر تعیین می‌شود. البته لازم به ذکر است که گاهی روند درمان ممکن است طولانی‎‌تر و یا کوتاه‌تر باشد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

قبل از اینکه هایفوتراپی را برای جوانسازی پوست انتخاب کنید بهتر است آمادگی قبل از آن را به دست بیاورید.

از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیدا کردن  کلینیک مناسب برای هایفوتراپی

یکی از نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم این است که این گار باید تحت نظارت پزشک انجام شود.

پزشک متخصص پوست و مو بعد از معاینه پوست شما در کلینیک تشخیص می دهد که آیا هایفوتراپی برای شما مناسب است یا نه؟

در صورت مثبت بودن جواب این سوال باید ععل پیری زودرس پوست بررسی شود.

حال نوبت به بررسی میزان مشکلات پوستی است.

در صورت حاد بودن مشکلات پوستی نیاز است از کاتریج های مخصوص استفاده شود.

در خانم هایی که افتادگی و چین و چروک عمیق دارند از کارتریجی استفاده می شود که امواج التراسوند را به عمیق ترین قسمت پوست هدایت می کند.

این لایه در جراحی لیفت صورت مورد جراحی قرار می گیرد.

از این رو تشخیص میزان مشکلات پوستی بر عهده پزشک متخصص است.

پس اگر تصمصم دارید جوان ترین پوست را نسبت به سنتان داشته باشید بهتر است که پزشک متخصص با تجربه ای را انتخاب نمایید.

انتخاب بهترین کلینیک هایفوتراپی به شما کمک می کند که بدون نگرانی بابت نوع دستگاه و انتخاب نوع کارتریج تنها به درمان بهتر بی اندیشید. که در این زمینه کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد می تواند کمک شایانی به زیبا جویان عزیز برساند.

قبل از هایفوتراپی با پزشک مشورت کنید

بعد از یافتن بهترین کلینیک تخصص هایفوتراپی باید یک جلسه مشاوره با پزشک را پشت سر بگذارید.

این کار به شما کمک می کند با مراقبت های بعد از هایفوتراپی و نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم آشنا شوید.

پزشک از مشکلات و بیماری های پوستی و زمینه ای شما سوال می کند که باید به درستی به آنها پاسخ دهید.

در صورت وجود مشکلات و بیماری های پوستی ممکن است روند درمان تغییر نماید.

بد نیست بدانید که همه افراد نمی توانند هایفوتراپی نمایند.

از افرادی که نمی توانند هایفوتراپی انجام دهند باید به موارد زیر اشاره داشت.

افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند

افرادی که به بیماری اختلالات سیستم ایمنی مبتلا هستند

افرادی که به دیابت مبتلا هستند

افرادی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند

از آخرین تزریق بوتاکس و ژل باید سه ماه گذشته باشد

افرادی که به خشکی پوست شدید مبتلا هستند

افرادی که به فلج صورت مبتلا هستند.

این افراد در جلسه مشاوره می توانند تشخیص دهند که نمی توانند هایفوتراپی انجام دهند.

پس در جلسه مشاوره اتفاقات مناسبی باید بی افتد.

زودتر از انجام هایفوتراپی در کلینیک باشید

این کار از استرس شما می کاهد.

از نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم این است که استرس ممکن است باعث کاهش نتایج مطلوب در این درمان می شود.

روز قبل از هایفوتراپی هر غذایی نخورید

بهتر است که دو روز قبل از هایفو از مصرف الکل پرهیز کنید.

مصرف مواد نوشیدنی الکلی باعث افزایش جریان خون در رگ ها می شود.

ممکن است در اثر گرمای ایجاد شده در صورت دچار مشکلاتی شوید.

فاصله مناسب هایفوتراپی با دیگر درمان ها

یکی از نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم و ممکن است برای شما ایجاد شود تداخل چند روش درمانی با هم در هایفوتراپی باشد.

این زمان ها را با مدیریت کنید چرا که همزمان با هایفو بهتر است درمان دیگر را تجربه نکنید.

هایفو و لیزر موهای زائد

این دو روش درمانی به هیچ عنوان نباید به صورت همزمان انجام شود.

پیشنهاد ما این است که ابتدا جلسات لیزر موهای زائد را تکمیل کنید و سپس اقدام به هایفوتراپی کنید.

اگر ابتدا هایفوتراپی انجام داده اید بهتر است ابتدا با پزشک خود مشاوره بگیرید.

احتمالا یک دوره چند هفته ای فاصله بین هایفوتراپی و لیزر موهای زائد در نظر گرفته شود.

هایفوتراپی و تزریق ژل و بوتاکس

یکی از روشهای جوانسازی پوست که بیشتر از دیگر روش ها مورد توجه خانم ها قرار دارد تزریق بوتاکس و ژل است.

این روش ها به صورت موقتی چین و چروک های پوست را پوشش می دهد و مقداری از افتادگی پوست پیشگیری می کند.

اما بین این روش ها با هایفوتراپی حداقل ۲ هفته فاصله نیاز است.

هرچند به نظر می رسد اجازه دهید که این روش ها به زمان تمدید برسند و سپس هایفو انجام دهید.

کاری که تزریق ژل و بوتاکس به صورت موقت روی پوست شما انجام می دهند هایفوتراپی برای مدت های مدید انجام خواهد داد.

پس اگر به تازگی تزریق ژل و بوتاکس انجام داده اید مقداری حوصله داشته باشید تا اثرات آنها کم شود.

حال اگر بعد از هایفو تصمیم به این کار دارید که باید گفت شما نیاز به صبر و شکیبایی دارید تا کلاژن به صورت طبیعی در صورتتان ساخته شود.

قبل از هایفوتراپی ارایش نکنید

زمان انجام هایفوتراپی ژلی مخصوص روی پوست شما ریخته شده و سپس اقدام به کشیدن هندپیش روی پوست می نمایند.

در صورت داشتن آرایش حتما بعد از هایفوتراپی نیاز به شستن صورت خواهید داشت.

از آنجایی که بعد از هایفوتراپی نباید پوست را خنک کنید شستن صورت ممکن است فرایند هایفو را مختل کند.

پس با صورت و پوستی کاملا تمیز به کلینیک تخصصی هایفو مراجعه نمایید.

از نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم این است که بعد از هایفوتراپی نباید پوست را خنک کرد.

قبل از هایفو دوش بگیرید

بهتر است قبل از هایفوتراپی دوش بگیرید.

از نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم این است که بعد از هایفو باید اجازه دهید پوست به تدریج خنک شود.

شاید قرمزی و سوزش پوست اندکی شما را آزار دهد.

این درواقع گرمایی است که امواج اولتراسوند در لایه های زیرین پوست برای ترغیب به کلاژن سازی تولید کرده است.

حال اگر این گرما را به صورت غیر طبیعی کاهش دهیم ممکن است روند درمان را مختل کرده باشیم.

مدت زمان سوزش و احساس گرما کردن مدت زیادی نیست اما بهتر است که تا چند ساعت پوست را به حال خود رها کنید.

به این شکل پوست تا آنجایی که امکان دارد خنک شده و سلول های فعالیت خود را آغاز می نمایند.

موهای صورت را اصلاح کنید

با توجه به گرمایی که هایفوتراپی ایجاد می کند ممکن است در صورت داشتن موهای زائد روی پوست گرمای احساس شده بیشتر شود.

بهتر است قبل از هایفو به صورت کامل و به روش هایی که به آن عادت دارید پوست را اصلاح نمایید.

زمان کافی برای هایفو در نظر داشته باشید

با اینکه زمان انجام هایفوتراپی روی پوست بیشتر از ۳۰ دقیقه نمی شود اما بهتر است که حداقل یک تا دو ساعت از روز را به این کار اختصاص دهید.

با اینکه هایفوتراپی دوران نقاهت ندارد اما برخورد اشعه خورشید بلافاصله بعد از هایفو به پوست چندان خوش آیند نخواهد بود.

پس چندد ساعتی به خود استراحت دهید و اجازه دهید پوست صورتتان به صورت طبیعی خنک شود.

مخصوصا اگر در تابستان اقدام به هایفوتراپی کرده اید باید احتیاط بیشتری داشته باشید.

بهتر است در تابستان بعد از هایفو بلافاصله به خانه رفته و کولر را نیز خاموش کنید.

اما قرار گرفتن در معرض گرما و عرق کردن پوست عوارض موقت هایفو را طولانی خواهد کرد.

اطلاع کامل از کارکرد هایفوتراپی داشته باشید

از نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم این است که هایفو چندان در از بین بردن جای جوش، لک های پوستی، اسکار و … موثر نیست.

این روش برای مدت طولانی تری چین و چروک پوست شما را از بین برده و افتادگی آن را برطرف می کند.

حال هرچه مراقبت های بهتری از پوست داشته باشید مدت زمان جوان ماندن پوست شما افزایش می یابد.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

در برابر آفتاب و اشعه UVاز پوست مراقبت کنید

بعد از هایفوتراپی باید تا چند هفته، که معمولاً متخصصان پوست ۴ الی ۶ هفته بعد از جلسه‌ی درمانی را توصیه می‌کنند، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید. یا سعی کنید با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و گذاشتن کلاه و نقاب از برخورد مستقیم آفتاب با پوست صورت خودداری کنید تا دچار عوارض جانبی مانند هایپرپیگمنتیشن نشوید.

استفاده از کرم ضد آفتاب مهم‌تر است تا از پوست شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش یا UV محافظت شود. کرم‌های ضد آفتاب مقاوم به آب با SPF بالاتر از ۳۰، بهترین انتخاب هستند. از کرم با کیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید تا پوست شما لک نشود.

از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و الکلی پرهیز کنید

محدودیت مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نوشیدنی‌های الکلی برای کمک به ترمیم و بهبود پوست شما بعد از هایفوتراپی بسیار مهم است، معمولاً توصیه می‌شود که حداقل تا ۲ روز بعد از هایفوتراپی از مصرف این مواد خودداری کنید؛ ولی هرچه بیشتر پرهیز کنید، احتمال موفقیت هایفوتراپی نیز بیشتر خواهد شد.

الکل باعث میشود جریان خون رقیق شود؛ در نتیجه خونرسانی به نواحی مختلف پوست صورت که تحت درمان با هایفو قرار گرفته کاهش می یابد ضمن این که الکل و کافئین باعث درگیر شدن کبد می‌شوند، و به جای این که کبد بعد از هایفوتراپی به حذف سلول‌های چربی غیرفعال شده بپردازد، مشغول به سم‌زدایی و دفع این مواد می‌شود.

خارش پوست ممنوع

احتمال اینکه بعد از هایفو تراپی احساس خارش روی نواحی مختلف پوست خود داشته باشید؛ کاملا طبیعی است چون که با این که هایفو صورت یک عمل غیر تهاجمی است اما به علت حرارت بالایی که در لایه‌های زیرین پوست ایجاد شده؛ احتمال خارش و سوزش بعد از هایفوتراپی وجود دارد.

اما شما باید در مقابل خارش مقاومت کنید و پوست خود را نخارانید، توجه داشته باشید که پوست شما بعد از جلسه‌ی درمانی اندکی حساس خواهد شد و خارش و کشیدن پوست می‌تواند باعث زخم شدن و کاهش اثرات درمانی شود.

آب بیشتری بنویشید

یکی از روش های مراقبت بعد از هایفوتراپی، نوشیدن آب زیاد یا به طور کلی دیگر مایعات سالم‌ مانند آب میوه و سبزیجات، چرا که بدن و پوست با داشتن آب کافی تولید کلاژن در بدن را افزایش می دهند و به بهبود شما کمک می کند. به نفع شماست که بدن را هیدراته نگه دارید، بنابراین تا جایی که ممکن است آب بنوشید.

توجه داشته باشید که خوردن قهوه و چای نه تنها کمکی به بهبود پوست شما نخواهد کرد بلکه خشکی پوست را نیز افزایش خواهد داد. کافئین موجود در چای و قهوه آب موجود در پوست را به خود جذب کرده و در نتیجه پوست صورت را خشک می‌کند.

حمام آب گرم، جکوزی و موارد مشابه ممنوع

این معنی نیست که نباید حمام بروید یا با آب یخ دوش بگیرید. صرفا از قرار گرفتن در معرض آب گرم پرهیز کنید و هنگام حمام کردن، از آب خنک تر یا ولرم استفاده نمایید، زیرا این کار چربی طبیعی پوست را حفظ نموده و از تحریک پوست جلوگیری می نماید. جکوزی و همچنین هوای داغ سونای خشک و سونای بخار هم اثراتی مشابه حمام آب گرم خواهند داشت.

در هر کل بهتر است برای محافظت از پوست خود بعد از هایفوتراپی صورتتان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

وکس بعد از هایفوتراپی انجام ندهید

در خصوص وکس بعد از هایفو باید به شما بگویم که بهتر است تا سه روز از انجام دادن وکس صورت و یا اپیلاسیون خودداری کنید چون این دو روش علاوه بر آن که باعث از بین رفتن مو ها می شوند تاثیر مستقیمی بر تحریک سلول های پوست دارند و می توانند اثر هایفوتراپی را پس از انجام آن کاهش دهند.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

از اثرات شگفت انگیز هایفوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیفت ابرو (بدون جراحی)

رفع غبغب (بدون جراحی)

لیفت صورت و گردن ( بدون جراحی )

سفت و محکم شدن پوست صورت و گردن (بدون جراحی)

رفع افتادگی پلک بالا

رفع چروک‌های کناره های خارجی چشم ها (چین های پنجه کلاغی)

کم شدن عمق خطوط خنده و گریه (رفع افتادگی گوشه های لب ها)

رفع افتادگی‌های زیر چانه (رفع افتادگی پایین صورت)

رفع چین و چروک‌های صورت و بالا گردد

دوره نقاهت هایفو

پس از درمان شما می توانید فورا فعالیت های روزمره را سر گیرید زیرا اولتراسوند با شدت زیاد به لایه های بالایی پوست آسیبی نمی رساند. با این وجود، تورم و قرمزی اندکی ممکن است رخ دهد، گرچه به سرعت فروکش می کنند. شما همچنین ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن تجربه نمایید که برای ۱ تا ۲ هفته به طول می انجامد. در موارد نادری، بی حسی موضعی و کبودی نیز ممکن است رخ دهد. در حالی که عوارض ذکر شده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما معمولا ماندگار نیست. پس در کل می شود پفت هایفوتراپی دوره نقاهت خاصی ندارد.

تعداد جلسات هایفوتراپی

با توجه به اینکه طی یک جلسه هایفوتراپی می توان فقط یک ناحیه از پوست را تحت درمان قرار دارد و یا تمامی نواحی را به طور همزمان درمان نمو؛ مدت زمان هایفوتراپی در یک جلسه درمانی بسته به ناحیه ی تحت درمان و نوع مشکلات پوستی توسط پزشک متخصص تعیین می شود. اما به طور کلی هر جلسه هایفو بین سی دقیقه تا دو ساعت و نیم زمان می برد. به طور کلی، نتایج فوق العاده درمان حتی پس از تنها یک جلسه درمان با هایفو محسوس است. معمولا جلسات بعدی درمان با هایفو زودتر از ۸ تا ۱۲ ماه پس از اولین جلسه نیاز نمی باشد. به منظور تقویت رشد کلاژن و احیا پوست، استفاده از مواد آرایشی مخصوص و پمادهای جوانسازی پوست توسط پزشک توصیه می شود تا نیازی به تکرار جلسات هایفو نباشد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa/

https://clinicarad.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

https://clinicarad.com/%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c/

نتبجه گیری

همان‌طور که از نام این روش مشخص بوده اساس و پایه این روش مبنی بر استفاده از امواج فراصوت متمرکز و با توان بالا است. در روش هایفوتراپی بافت‌های داخلی پوست در اثر امواج فراصوت با توان بالا تحریک شده و در نتیجه در پی آزادسازی کلاژن به صورت طبیعی چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوستی را ترمیم و بهبود می‌بخشد. این روش به صورت انحصاری تحت پوشش شرکت و برند خاصی نبوده و دستگاه‌های مختلف با برندهای متفاوت و متعددی در بازار موجودند.

در این مقاله به طور کلی درباره هایفوتراپی صحبت کردیم که علاوه بر صورت، می تواند برای دیگر نواحی بدن نیز انجام شود. با این روش می توان مانع از پیری زودرس پوست صورت و دیگر نواحی شد. در صورتی که زیبا جویا عزیز می خواهید با استفاده از این روش  پوستی جوان و شاداب داشته باشید و یا مانع چین و چروک های زودرس آن شوید، می توانید به یک کلینیک تخصصی خوب خوب مراجعه نمایید. که در این زمینه کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد یه با کادری مجرب و متخصص می تواند کمک شایانی به شما کند.

هایفوتراپی یک روش ایمن و جذاب برای رسیدن به ظاهری جذاب و جوان است. در این مقاله مزایا و معایب هایفوتراپی را به‌طور کامل شرح دادیم و عوارض احتمالی  و موارد دیگر که چرا این روش می تواند یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت است را بیان کردیم و. با این وجود، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص مراجعه کنید و با ارائه شرح دقیق از وضعیت خود، از او مشورت بخواهید.

با توجه به اینکه پرتوهای فراصوت هایفو روی بافت خاصی در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و بافت‌ها و لایه‌های مجاور وارد نمی‌کند. با این حال، برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیبی موقع هایفوتراپی باید با پزشک مشورت کنید.

هایفو موجب رفع پیری پوست شده و باعث می‌شود پوست جوان‌تر و کشیده‌تر به نظر برسد و دیگر آن حالت شل شدگی و افتادگی پوست صورت دیده نشود.

تحقیقات و تجربیات زیبا جویا عزیز  نشان می‌دهد که تقریباً تمام کسانی که درمان هایفو را دریافت می‌کنند، حدود ۳ ماه بعد به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. در مقابل، تقریباً تمام افرادی که جراحی لیفت صورت انجام می‌دهند، بعد از یک سال به نتیجه دلخواه می‌رسند.

نتایج هایفوتراپی سریع‌تر است و خطرات بسیار کمتری دارد، اما اثرات بلند مدت آن چندان ماندگار نیست. با شروع دوباره‌ی فرآیند پیری پوست، کلاژن‌های تازه ساخته شده تحلیل می‌روند و پوست به حالت قبلی باز می‌گردد. اما این اتفاق زود هنگام نبوده و حدوداً یک سال بعد از درمان آغاز می‌شود.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا در صورت امکان، همیشه از روش‌های کم تهاجمی استفاده شود مگر اینکه این روش‌ها جواب ندهد و نیاز به روش تهاجمی‌تر نظیر جراحی باشد.

تا زمانی که اثرات پیری در پوست شما شدت کمی دارد، نیازی به جراحی سنگینی مانند لیفت ندارید. اگر سالی یک بار هایفوتراپی انجام دهید، در طول ۱۲ سال، هزینه‌اش تقریباً با جراحی لیفت برابر می‌شود. پس از لحاظ هزینه در بلند مدت، تفاوت چندانی وجود ندارد، اما خطرات هایفو به مراتب کمتر است.

نکته مهم این که در روش هایفو فرآیند جوان‌سازی بر پایه رفتار طبیعی پوست بدن است. یعنی درمان چین و چروک و شل شدگی پوست صرفاً با تحریک پوست به تولید پروتئین‌های طبیعی بدن صورت می‌گیرد. در این صورت ماده‌ای مصنوعی وارد بدن شما نشده‌ است، عضلات صورت خود را فلج نکرده‌اید و از استرس بیش از حد بی‌هوشی، زخم و بخیه خبری نیست.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل ۵ ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۳۰۳۲۳۲۹۲

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۸

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد ۲۰۶ هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/xmwR5

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/SIY723os

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

  • عکس دختری در حال تزریق فیلر

    روش اروپایی

    با در 31 دسامبر 2023 - 0 نظرات

    تزریق فیلر به روش اروپایی (اصفهان) فیلرها و پرکننده‌های پوستی یکی از روش‌های متداول در زمینه جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر و جوانسازی چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. – ترکیبات اصلی: فیلرها از موادی مانند اسید هیالورونیک، کلاژن، و رادیس می‌توانند تشکیل شده باشند. – عملکرد: این مواد به عنوان پرکننده‌های طبیعی عمل […]

  • کشیده شدن چشم با بلفاروپلاستی

    بلفاروپلاستی چشم آهویی در نیم ساعت

    با در 5 فوریه 2024 - 0 نظرات

    بلفاروپلاستی چشم آهویی در نیم ساعت بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک، یک نوع جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر پلک‌ها و چشمان انجام می‌شود. این عمل جراحی شامل از بین بردن پوست اضافی، پف پلک‌ها و افتادگی پلک‌ها می‌شود. این جراحی به افرادی که با مشکلاتی نظیر پوست اضافی پلک‌ها، چین و چروک […]

  • عکس نمادین موز برای افزایش سایز آلت تناسلی

    مشاوره برای افزایش قطر اندام تناسلی

    با در 21 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    مشاوره برای افزایش قطر اندام تناسلی اندازه طبیعی آلت تناسلی متغیر بوده و بین افراد مختلف تفاوت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردان، اندازه طبیعی آلت تناسلی خود را به عنوان معقول و قابل قبول می‌دانند. مطالعات به دست آمده از متوسط اندازه آلت تناسلی به عنوان راهنمایی برای ارائه اطلاعات به افراد استفاده […]

  • پاک کردن تاتو بازو

    پاک کردن تاتو با روش آمریکایی

    با در 11 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    پاک کردن تاتو با روش آمریکایی اگر احساس پشیمانی از تاتو دارید، این احساس متداول است و بسیاری از افراد در یک دوره‌ای از زندگی خود این احساس را تجربه می‌کنند. امکان دارد دلایل مختلفی برای این پشیمانی وجود داشته باشد، از جمله تغییر سلیقه، تغییر در شرایط زندگی، یا حتی عدم رضایت از کیفیت […]

  • مشخص کردن الگو برای سانترال لب

    سانترال لب مکزیکی چیست؟

    با در 31 ژانویه 2024 - 0 نظرات

    سانترال لب مکزیکی چیست؟ لیفت سانترال لب به عنوان یک روش جوانسازی و زیبایی صورت با استفاده از تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود، اما باید توجه داشت که هر جراحی زیبایی، به دقت نیاز دارد. همچنین، نکات زیر می‌توانند به افراد کمک کنند تا تصمیم به انجام لیفت سانترال لب با اطمینان بیشتری بگیرند: انتخاب جراح […]

استخدام بانک ملی استخدام مدیریت یک مجموعه (کاوه) انواع جراحی زیبایی واژن بانک ملی بلفاروپلاستی بهترین جراح لیفت صورت بهترین زمان بریا عمل زیبایی واژن تزریق چربی تزریق چربی به صورت لاغر تزریق چربی فریز شده به صورت تزریق ژل جراحی بینی جراحی پلک جراحی پلک چشم در اصفهان جوانسازی پوست زیبا شدن صورت در یک هفته زیبایی بینی عوارض بلفاروپلاستی عوارض لیفت صورت عوارض هایفو عوارض هایفوتراپی فواید لیفت صورت فیلم گونه گذاری قیمت تزریق چربی به صورت قیمت لیفت بینی دائمی قیمت لیفت بینی گوشتی قیمت لیفت صورت قیمت گونه گذاری لیفت صورت لیفت صورت با جراحی لیفت صورت با نخ لیفت صورت بدون جراحی لیفت صورت فواید ماندگاری تزریق چربی به صورت مراقبت و تقویت مو مزایای بلفاروپلاستی هایفوتراپی چیست هزینه تزریق فیلر هزینه تزریق چربی هزینه عمل بلفاروپلاستی هزینه عمل بینی هزینه کاشت ابرو پرسش و پاسخ در مورد کاشت ابرو کاشت ابرو بعد از یکسال گونه گذاری طبیعی